بهترین هتل‌های جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ کدام کشورهای اروپایی بیشترین سهم را دارند؟

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به طور کلی، هتل‌های اروپا و آسیا در این فهرست غالب هستند و آسیا نیمی از جایگاه‌های ۱۰ هتل برتر جهان را به خود اختصاص داده است.

آگهی

همزمان با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، سازمان «50Best» روز سه شنبه در شهر لندن از تازه‌ترین فهرست پنجاه هتل برتر جهان در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

این هتل‌ها از میان تمامی شش قاره و به دلیل ویژگی‌های استثنایی و منحصربه فردشان انتخاب شده‌اند و جوایزی به هر کدام تعلق گرفت. 

جالب توجه آنکه بیست و یک مورد از این هتل‌ها در قاره اروپا هستند. براین اساس، هتل لوکس پاسالاکوا متعلق به قرن هجدهم میلادی با چشم‌اندازی رو به دریاچه کومو در ایتالیا، امسال به عنوان بهترین هتل جهان انتخاب شد.

این رتبه‌بندی براساس آرای ۵۸۰ تن از کارشناسان بین‌المللی خوش‌سفر در صنعت هتلداری و مسافرتی و با ترکیب جنسیتی ۵۰/۵۰ جمع‌آوری شده است.

تقریبا نیمی از هتل‌های برنده در قاره اروپا هستند

شهر لندن با دارا بودن چهار هتل برتر به نام‌های «کلاریجز» (رتبه شانزدهم)، «کونا» (رتبه ۲۲)، «نومد لندن» (رتبه ۴۶) و «ساووی» (رتبه ۴۷)، بر شهرت خود به عنوان یک مرکز توریستی جهانی افزود.

دو هتل دیگر در کشور بریتانیا نیز برنده این جوایز شدند. بر این اساس، هتل «گِلِن‌ایگِلز» در اسکاتلند برنده «جایزه هنر مهمان‌نوازی» شد و در رتبه ۳۲ قرار گرفت. این جایزه برای تجربه‌های عالی رستوران و غذاخوری تعیین شده است.

همچنین هتل «نی‌یوت» در سامرسِت در جایگاه ۳۷ام قرار گرفت و غیر از آن هم «جایزه کارلو آلبرتو برای بهترین هتل بوتیک» را از آن خود کرد.

شش هتل از هتل‌های برنده این جوایز نیز در کشور فرانسه واقع هستند که چهار مورد از آن‌ها به نام‌های «لو بِغیستول» (رتبه ۲۹)، «لا رزور» (در جایگاه ۳۱)، «شووَل بلان» (۳۴) و «هتل دو کری‌یون» (در جایگاه پنجاهم) در شهر پاریس هستند.

سایر هتل‌های اروپایی برنده جوایز که این فهرست را تکمیل می‌کنند در شهرهای آتن، مادرید و کشور ایتالیا واقع شده‌اند.

ایتالیا میزبان بهترین هتل جهان برای سال ۲۰۲۳ است

جایزه بهترین هتل جهان در سال ۲۰۲۳ به هتل پاسالاکوا در دریاچه کومو ایتالیا رسید. این هتل ۲۴ اتاقه در سه ساختمان در محوطه‌ای به وسعت هفت هکتار از باغ‌های کاملا آراسته پر از درختان زیتون، گیاه میموزا (گیاه قهر و آشتی)، گل رز و ماگنولیا قرار دارد. 

داخل این ویلای قرن هجدهمی که قبلا متعلق به «وینچنزو بلینی» آهنگساز بوده است، مملو از صنایع دستی ایتالیایی است: از نقاشی‌های دیواری و حکاکی‌های روی سقف در کنار آینه‌های طلاکاری‌شده گرفته تا پرتره‌های قرن نوزدهمی، میزهای لاکی عتیقه و لوسترهای مورانو.

غذاهای آن ساده و فضای عذاخوری آن یک محیط آرامش‌بخش است و اغلب مهمانان در حال چرخیدن در آشپزخانه و گپ زدن با سرآشپز هستند؛ بطوریکه انگار در خانه شخصی خودشان هستند.

«تیم بروک‌وب»، مدیر اجرایی «جوایز ۵۰ هتل برتر جهان» اظهار داشت: «تبریک فراان به پاسالاکوا برای کسب رتبه اول، آن هم تنها دو سال پس از افتتاحیه.»

سهم هتل‌های آسیایی از برترین هتل‌های جهان

برج «رز وود هنگ‌کنگ» که در مرکز هنری شهر با چشم اندازهای خیره‌کننده از بندر واقع شده است، در رتبه دوم فهرست قرار گرفت.

این هتل ۶۵ طبقه دارای ۴۱۳ اتاق از جمله ۱۱ سالن غذاخوری، اسپا، استخر شنا، و سالن تناسب اندام است و سراتاسر آن با دکورهای مجلل و غیرقابل توصیف تزئین شده است.

به غیر از «رز وود هنگ‌کنگ»، ۱۷ هتل دیگر نیز از قاره آسیا نامزد بهترین هتل‌های جهان در سال ۲۰۲۳ شده‌اند که هتل «چهار فصل» بانکوک، «هتل آپر هاوس» در هنگ کنگ و «امان» در توکیو نیز در این فهرست قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهارراه فرهنگ‌ها؛ طعم تجربهٔ هزار ساله؛ هنر تهیهٔ چای در چین و اروپا

پناهجویان در «تله مرگ»؛ آتش‌نشانان بریتانیا دولت را درباره ایمنی «بیبی استکهلم» به چالش می‌کشند

تمیزترین های اروپا برای آب‌تنی؛ ۵ مکانی که نباید فرصت شنا در آن‌ها را از دست داد