NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام در فرودگاه فرانسه بازداشت شد

عکس آرشیوی از پاول دوروف، موسس پیام‌رسان تلگرام
عکس آرشیوی از پاول دوروف، موسس پیام‌رسان تلگرام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، پاول دوروف موسس پیام‌رسان تلگرام روز شنبه هنگام ورود از مبدأ جمهوری آذربایجان به فرودگاه بورژه واقع در حومه شمال شرقی پاریس دستگیر و بازداشت شد.

آگهی

این میلیاردر دو تابعیتی فرانسوی-روسی پیش‌تر به دلیل فراهم کردن امکان فعالیت فروشندگان مواد مخدر و مجرمان جنسی در برنامه کاربری تلگرام که وی موسس و مدیر عامل آن محسوب می‌شود، تحت پیگرد دستگاه قضایی فرانسه قرار گرفته و حکم بازداشت وی صادر شده بود.

به نوشته رسانه‌های فرانسوی، تحقیقات قضایی در فرانسه بیشتر بر نبود ناظران و تعدیل‌گران محتوا در پیام‌رسان تلگرام متمرکز است.

بنا به ادعای پلیس فرانسه، این مسئله امکان فعالیت‌های مجرمانه مانند خرید و فروش مواد مخدر و نیز شکل‌گیری شبکه‌های کودک‌آزاری جنسی را بدون هیچگونه مانعی در این پیام‌رسان پرکاربر فراهم می‌کند.

بازداشت پاول دوروف موجی از نگرانی را در میان اعضای جامعه فناوری اطلاعات و نیز در میان مدافعان آزادی اینترنت رقم زده است.

تلگرام، پیام‌رسانی با نزدیک به یک میلیارد کاربر، به تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و رمزگذاری داده‌ها شناخته شده و این ویژگی‌ آن را محبوب و در عین حال بحث‌برانگیز کرده است.

تلگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و در کنار غول‌هایی مانند فیسبوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام، تیک‌تاک و وی‌چت از جایگاه بالایی برخوردار است.

این پیام‌رسان که به صورت برنامه کاربردی در دسترس دارندگان گوشی‌های هوشمند است به ویژه در روسیه، اوکراین و جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق نفوذ قابل توجهی دارد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، تلگرام به منبع اصلی محتوای فیلتر نشده درباره جنگ و سیاست‌های پیرامون این درگیری تبدیل شده است، اما همچنین منبع برخی اطلاعات نادرست است.

برخی تحلیلگران تلگرام را که به شکلی گسترده توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و مسئولان دولتش، و نیز توسط دولتمردان روس مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان یک «میدان نبرد مجازی» توصیف می‌کنند .

با این حال، این پیام‌رسان هنوز الزامات اتحادیه اروپا را به طور کامل برآورد نکرده و همین امر منجر به تعلیق موقت آن در برخی کشورهای عضو، مانند اسپانیا شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استفاده از «تلگرام» علاوه بر ایران در کدام کشورهای اروپا ممنوع است و چرا؟

«حماس پیشنهاد آتش‌بس را رد کرد»

مالیات و جریمه چند میلیارد یورویی برای اپل و گوگل؛ غول‌های فناوری آمریکایی در اروپا نقره‌داغ شدند