رسانه‌های اسرائیلی: صدها پهپاد ایرانی در حمله به کرمانشاه منهدم شد

عکسی آرشیوی از پهپادهای ایرانی
عکسی آرشیوی از پهپادهای ایرانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش المیادین نیز آمده است ساختمانی که شنبه شب با موشک‌های سپاه‌ پاسداران در اریبل هدف قرار گرفت همان مکانی است که حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه از آنجا برنامه‌ریزی و هدایت شده است.

آگهی

رسانه‌‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه مدعی شدند که در جریان حمله ماه گذشته ارتش این کشور به منطقه‌ای نظامی در غرب ایران صدها پهپاد منهدم شدند.

نشریه اسرائیلی هاآرتص ضمن بازتاب گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نوعی انجام چنین عملیاتی را در غرب ایران مورد تایید قرار داده و مدعی شده که در جریان این حمله صدها هواپیمای بدون سرنشین ایران منهدم شده است.

در این گزارش آمده است که تهران اسرائیل را مسئول این حمله می‌داند اما مقامات اسرائیلی هنوز مسئولیت آنرا نپذیرفته‌اند.

نویسنده مقاله هاآرتص سپس می‌افزاید که هیچ یک از دو کشور ایران و اسرائیل تا اوایل هفته جاری و پیش از پخش گزارش شبکه تلویزیونی المیادین از این حمله سخنی به میان نیاورده بودند.

ادعای انهدام صدها پهپاد ایرانی در جریان حمله اسرائیل به یک مقر نظامی در کرمانشاه در حالی از سوی رسانه‌های اسرائیلی مطرح شد که سپاه پاسداران ایران دو روز پیش اعلام کرد یک «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» وابسته به اسرائیل را در اربیل عراق هدف حمله موشک‌های کروز و بالیستیک قرار داده است.

گروه‌های شیعی شبه نظامیِ تحت حمایت ایران روز دوشنبه حمله موشکی سپاه به اربیل را واکنشی به حمله اخیر پهپادی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کرمانشاه عنوان کرده بودند.

کتائب حزب‌الله، از جمله فعال‌ترین این گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که حمله پهپادی ماه گذشته اسرائیل به غرب ایران از داخل خاک عراق طراحی و عملیاتی شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین که از رسانه‌های لبنانی نزدیک به ایران شناخته می‌شود روز دوشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسرائیل روز ۲۵ بهمن ماه از یک مرکز هدایت عملیات واقع در اربیل اقدامات خرابکارانه‌ای با شش فروند پهپاد علیه یک هدف نظامی در غرب ایران طراحی و اجرا کرده است.

این رسانه‌ لبنانی سپس با اشاره به حمله موشکی شنبه شب سپاه پاسداران ایران به ساختمانی که گفته می‌شود یک مرکز راهبردی تحت مدیریت اسرائیلی‌ها بوده، مدعی شد که ساختمان هدف قرار گرفته شده همان مکانی است که حمله پهپادی به کرمانشاه از آنجا برنامه‌ریزی و هدایت شده است.

در گزارش المیادین مکان هدف قرار گرفته از سوی سپاه پاسداران ایران یک مقر بزرگ «امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل» معرفی شده و در ادامه این ادعا مطرح شده است که در جریان موشک باران سپاه دست کم چهار افسر اسرائیلی کشته و هفت نفر نیز مجروح شده‌‌اند.

منابع خبری ایران ساعاتی پس از حمله شنبه شب با استناد به منابعی که نامی از آنها برده نشد از کشته شدن دست کم ۹ مامور اسرائیلی خبر داده بودند.

اگر چه مقامات اقلیم کردستان عراق در واکنش به این حمله حضور ماموران اطلاعاتی اسرائیل و وجود مرکز راهبردی عملیات موساد در اربیل را به کلی تکذیب کردند اما برخی منابع عراقی احتمال قرار داشتن یک هسته موساد در ساختمان‌هایی که هدف موشک‌های بالیستیک سپاه پاسداران قرار گرفت را منتفی نمی‌دانند.

هاآرتص در گزارش خود آورده است که ایران در سال های اخیر به طور گسترده از پهپادهای مسلح در حملات به مناطقی از خاورمیانه استفاده کرده است.

این گزارش می‌افزاید که سپاه پاسداران ایران تعدادی از پهپادهای مسلح خود را به حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه داده است. علاوه بر این، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین خود را دارد.

نویسنده گزارش سپس به نقل از منابع دفاعی اسرائیل آورده است که ایران از هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین به عنوان بخشی از راه‌حل مقابله با برتری هوایی اسرائیل در درگیری‌های نظامی استفاده می‌کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید: ایران پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد

تجربه‌های اروپایی؛ پرستاران در کدام کشورهای اروپایی درآمد بیشتری دارند؟

شرکت کره‌ای ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به کارمندانش که بچه‌دار شده بودند پرداخت کرد