NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دادگاه اتحادیه اروپا جریمه یک و نیم میلیارد یورویی گوگل را لغو کرد

لوگوی گوگل
لوگوی گوگل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت گوگل روز چهارشنبه از یک چالش حقوقی با اتحادیه اروپا بر سر پرونده ضد انحصار تبلیغات آنلاین که پیش‌تر وضع جریمه ۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون یورویی را برای این شرکت آمریکایی به همراه داشت، برنده بیرون آمد.

آگهی

قضات دادگاه اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از لغو جریمه گوگل خبر دادند که کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹ به دلیل نقض مقررات ضدانحصار برای این شرکت تعیین کرده بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: « قضات دادگاه عمومی تصمیم کمیسیون (مبنی بر وضع جریمه) را به طور کامل لغو کردند.»

این جریمه تنها به تبلیغاتی محدود می‌شد که این غول فناوری آمریکایی در کنار نتایج جستجوی گوگل در وب‌سایت‌های شخص ثالث به فروش می‌رساند.

تنظیم‌کنندگان قوانین رقابتی در اتحادیه اروپا، گوگل را به تحمیل بندهای انحصاری در قراردادهای خود با وب‌سایت‌ها که مانع از نمایش تبلیغاتی مشابه از سوی رقبا می‌شود، متهم کرده بودند.

کمیسیون اروپا هنگام صدور جریمه اعلام کرده بود که رفتار گوگل منجر به کاهش انتخاب برای تبلیغ‌کنندگان و صاحبان وب‌سایت و احتمالاً افزایش قیمت‌ها شده است که این افزایش قیمت‌ به مصرف‌کنندگان منتقل خواهد شد.

قضات دادگاه اتحادیه اروپا اما معتقدند که کمیسیون هنگام ارزیابی این بندها «مرتکب اشتباهاتی شده است.»

دادگاه اعلام کرد که کمیسیون نتوانسته است ثابت کند که قراردادهای گوگل مانع نوآوری شده، به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده یا به این شرکت کمک کرده است تا موقعیت غالب خود را در بازارهای ملی تبلیغات جستجوی آنلاین حفظ و تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رأی قابل تجدیدنظر است اما تنها در موارد حقوقی و نزد دیوان دادگستری اتحادیه که بالاترین مرجع قضایی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا پیش‌تر، حدود ۱۰ روز پیش اعتراض شرکت گوگل به شکایتی دیگر از سوی اتحادیه اروپا برای وضع جریمه ۲ میلیارد و چهارصد میلیون یورویی به دلیل نادیده گرفتن قوانین ضد انجصار را رد کرده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گوگل تایید کرد که هکرهای ایرانی کارزار انتخاباتی ترامپ و هریس را هدف قرار دادند

گوگل از گوشی‌های پیشرفته پیکسل مجهز به فناوری هوش مصنوعی رونمایی کرد

«گوگل» چگونه و چرا گوگل نامیده شد؟