افتتاح موزه «خانه تاریخ اروپا» در بروکسل

افتتاح موزه «خانه تاریخ اروپا» در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موزه «خانه تاریخ اروپا» شنبه ۱۶ اردیبهشت (۶ مه) در بروکسل، پایتخت بلژیک افتتاح می شود، موزه ای که در آن همانگونه که از نامش پیداست تاریخ قاره اروپا و اتحادیه اروپا به نمایش گذاشته می…

آگهی

موزه «خانه تاریخ اروپا» شنبه ۱۶ اردیبهشت (۶ مه) در بروکسل، پایتخت بلژیک افتتاح می شود، موزه ای که در آن همانگونه که از نامش پیداست تاریخ قاره اروپا و اتحادیه اروپا به نمایش گذاشته می شود.

ایده راه اندازی این موزه ۱۰ سال پیش از سوی هانس گرت پترینگ، رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا مطرح شد. وی در آن زمان گفت: «ما در آینده، شاهد جنگی میان کشورها در این قاره نخواهیم بود. ما به اروپایی در صلح و آرامش نیاز داریم؛ اروپایی که در عین تنوع، متحد است. این موزه چنین حال و هوایی را نشان می دهد؛ اینکه ما همه اروپایی هستیم. امیدوارم که مردم پیام قوی این موزه را بفهمند.»

برای این موزه بیش از هزار قطعه از ۳۰۰ موزه مختلف این قاره به امانت گرفته شده و قرار است این نمونه ها در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع به نمایش گذاشته شود.

ارائه اطلاعات در این موزه به ۲۴ زبان ممکن است. آثار به نمایش در آمده، بطور ویژه به تاریخ این قاره در قرن بیستم پرداخته است.

ایزابل مارک دا سیلوا، خبرنگار یورونیوز می گوید: «بازسازی این بنا و پروژه راه اندازی این موزه ۵۶ میلیون یورو هزینه در بر داشته است. هزینه اداره آن نیز ۲ میلیون یورو در سال برآورد شده است؛ بودجه ای که مشترکا توسط پارلمان و کمیسیون اتحادیه اروپا تامین می شود.»

قرار است دو طبقه از شش طبقه موزه برای نمایشگاه های موقت استفاده شود از جمله نمایشگاه مبادلات تجاری و نظامی میان کشورها.

این موزه در زمانی افتتاح می شود که قاره اروپا با گسترش ایده های ضد اتحادیه اروپا از جمله برکسیت و شدت گرفتن اندیشه های ناسیونالیستی در برخی از کشورها روبروست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«موزۀ لوور در تهران» با حضور وزیر خارجه فرانسه افتتاح شد

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟