اسکاتلند به سمت برگزاری دومین همه پرسی استقلال می رود

اسکاتلند به سمت برگزاری دومین همه پرسی استقلال می رود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیامدهای منفی برکسیت کم کم در حال نمایان شدن است.

آگهی

پیامدهای منفی برکسیت کم کم در حال نمایان شدن است. نیکولا استروجن، وزیر اول اسکاتلند، روز پنجشنبه در کنفرانس سالانه حزب ملی اسکاتلند اعلام کرد که برگزاری همه پرسی مجدد برای جدا شدن از بریتانیا را بررسی خواهند کرد.

او گفت: «معتقدم اسکاتلند می تواند درباره استقلالش تصمیم بگیرد. اگر به سود کشورمان باشد، صلاحیت آن را داریم که پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به این موضوع بپردازیم. طرح انجام همه پرسی استقلال، هفته آینده منتشر می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.»

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا معتقد است تنها دولت می تواند درباره زمان آغاز مذاکرات برکسیت تصمیم گیری کند. امری که با مخالفت برخی نمایندگان مجلس روبرو شده است.

خانم استرجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند در این زمینه اظهار داشت: نتیجه آرا ابزاری شده برای پوشاندن نوع “خروج سختی” که در نظر دارند. حق انجام این کار را ندارند. آنها می خواهند با وجود پیامدهای ویرانگر این موضوع، این کار را بکنند. بدتر از همه، می خواهند این کار را بدون مجوز مجلس و بررسی های دقیق انجام بدهند.»

مردم اسکاتلند ۲ سال پیش رای به ماندن در بریتانیا دادند، ولی هم اکنون فضای سیاسی تغییر کرده و موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح است.

در همه پرسی ماه ژوئن، ۶۲ درصد از اسکاتلندی ها به ماندن دراتحادیه اروپا رای داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟