پیرمرد بریتانیایی با ۱۱۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مرد جهان شناخته شد

پیرترین مرد جهان از بریتانیا
پیرترین مرد جهان از بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیاد رکوردهای جهانی گینس به صورت رسمی «جان آلفرد تینیس‌وود» اهل بریتانیا را که اکنون ۱۱۱ سال سن دارد، به عنوان «مسن‌ترین مرد جهان» اعلام کرد.

آگهی

آقای تینیس‌وود این عنوان را به دنبال مرگ خوان ویسنته پرز مورا، رکورددار قبلی از ونزوئلا که در اوایل ماه جاری در سن ۱۱۴ سالگی درگذشت به خود اختصاص داده است.

گیسابورو سونوبه، شهروند اهل ژاپن نیز که بعد از او با ۱۱۲ سال سن مسن‌ترین مرد جهان لقب گرفته بود در ۳۱ مارس در ۱۱۲ سالگی درگذشت.

دارنده عنوان جدید که متولد شهر لیورپول و حسابدار بازنشسته است، گواهینامه رکوردهای جهانی گینس را در محل زندگی‌اش در خانه سالمندان ساوتپورت در شمال غربی انگلستان دریافت کرد.

آقای تینیس‌وود که در ۲۶ اوت ۱۹۱۲، تنها چند ماه پس از غرق شدن کشتی تایتانیک، متولد شده است، یکی معدود بریتانیایی‌های زنده‌ای است که دو جنگ جهانی را به چشم دیده‌اند. وی خود در ارتش بریتانیا در جنگ جهانی دوم خدمت کرده است.

اگرچه بسیاری از رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان کلید زندگی طولانی‌تر یاد می‌کنند، آقای تینیس‌وود می‌گوید که به جز لذت بردن از «ماهی و چیپس در هر جمعه»، از هیچ رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کند.

او با بیان اینکه کلید طول عمر او «اعتدال» بوده است، گفت: «اگر زیاد مشروب بخورید یا پرخوری کنید یا زیاد راه بروید (و در مجموع اگر بیش از حد هر کاری انجام دهید) در نهایت رنج خواهید برد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جدا از پرهیز از افراط و همینطور خوردن غذای سنتی بریتانیایی برای یک بار در هفته، او معتقد است که طول عمرش «شانس محض» بوده است.

آقای تینیس‌وود در این باره گفت: «شما یا زیاد عمر می‌کنید یا کوتاه، و کار زیادی در مورد آن از دستتان برنمی‌آید.»

جان آلفرد تینیس‌وود علیرغم کسب عنوان جدید، مسن‌ترین فرد زنده جهان به حساب نمی‌آید چرا که این عنوان در حال حاضر به ماریا برانیاس موررا پیرترین زن جهان از اسپانیا با ۱۱۷ سال سن تعلق دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیرترین دانشجوی ایتالیا در ۹۶ سالگی فارغ‌التحصیل شد

نام پیرترین فرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

مادربزرگ ۱۰۲ ساله؛ پیرترین سقوط کننده آزاد