پناهجوی سابق، اولین مدل با حجاب در آمریکا

پناهجوی سابق، اولین مدل با حجاب در آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

یک دختر نوزده ساله سومالیایی-آمریکایی موفق شد به عنوان نخستین مانکن باحجاب با یک آژانس معتبر بین المللی مدلینگ قرارداد ببندد.

حلیمه عدن، سال گذشته در مسابقه زیبایی مینه سوتا در آمریکا با حجاب اسلامی شرکت کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید. برگزارکنندگان و تماشاگران شیفته دل و جرات او شدند.

حلیمه عدن در اردوگاه پناهندگان در کنیا به دنیا آمد. در شش سالگی با مادرش به آمریکا رفت و در ایالت مینه سوتا ساکن شد. از هشت سالگی حجاب گذاشت و همزمان با تحصیل در مدرسه لائیک آخر هفته‌ها به مدرسه قرآنی می رفت.

عکس او در ماه ژوئیه زینت بخش مجله مد «الور» بود. میشل لی سردبیر مجله در مورد این انتخاب می گوید: «واقعاً شبیه بقیه دخترهای نوجوان آمریکایی است. نقش ما این است که استانداردهای زیبایی را دوباره تعریف کنیم.» به نظر سردبیر این مجله، حلیمه عدن به طرز شگفت آوری نماینده آمریکا است، جامعه ای که به قول وی محل امتزاج فرهنگ های مختلف است.

حلیمه عدن می گوید: «حجاب انتخاب خودم است. این من بودم که این موضوع را از مادرم می خواستم. می خواستم شکل او باشم و عاشق مذهبم باشم.»

حلیمه عدن می خواهد کلیشه ها را بشکند. وی می گوید بعنوان یک زن مسلمان مخالف زنان بیکینی پوش نیست و از حق انتخاب پوشش برای همه دفاع می کند.

علیرغم اسلام هراسی موجود، حجاب بعد تجاری پیدا کرده و مارک ورزشی نایک هم اکنون در فکر طراحی روسری های مخصوصی است که در دنیای ورزش کارایی داشته باشد. قرار است این روسری های ضد تعریق سال آینده به بازار عرضه شود و کار ورزشکاران باحجاب را راحت تر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژیوانشی طراح مد فرانسوی درگذشت

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان