NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سیل مرگبار در رومانی، چک، اتریش و لهستان؛ طوفان بوریس اروپا را در می‌نوردد

آبگرفتگی روز یکشنبه در جمهوری چک
آبگرفتگی روز یکشنبه در جمهوری چک Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اثر بارش‌های سیل‌آسا، یک نفر در جنوب غربی لهستان غرق شد و یک امدادگر در اتریش جان خود را از دست داد. هزاران نفر نیز در جمهوری چک پس از ادامه بارش شدید باران در مرکز اروپا در روز یکشنبه از منطقه تخلیه شدند.

آگهی

ورنر کوگلر، معاون صدراعظم اتریش روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که یک آتش‌نشان در حال مقابله با سیل کشته شده است. در استانی که شهر وین را در خود جای داده است، شرایط فاجعه‌بار خوانده شده است.

در کشور لهستان، یک پل در شهر تاریخی گلوکولازی در نزدیکی مرز جمهوری چک نیز فروریخت. به گفته موسسه هواشناسی لهستان، رسانه‌های محلی گزارش دادند که یک خانه در شهر کوهستانی Stronie Slaskie، از بین رفت و پل دیگری نیز پس از ترکیدن یک سد محلی فروریخت.

همچنین، به دنبال بارندگی شدید، سد Międzygórze در جنوب غربی لهستان سرریز شده است. یکی از عکس‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس این سد را قبل از سیل خالی نشان می‌دهد - و ویدئویی که توسط تلویزیون لهستان منتشر شده نشان می‌دهد که این سد یک شب سرریز شده است.

۴ کشته در رومانی و ۳ کشته در چک

سیلاب رودخانه‌ها از لهستان به سمت رومانی سرازیر شدند، جایی که در روز شنبه پس از بارندگی شدید ناشی از یک سیستم هوای کم فشار به نام بوریس، چهار نفر کشته شدند.

برخی از مناطق جمهوری چک و لهستان بدترین سیل را در سه دهه گذشته تجربه کردند و هزاران نفر از ساکنان شهرها مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. در جمهوری چک، برق ۲۵۰ هزار خانه قطع شد.

پلیس چک اعلام کرد که به دنبال سه نفر از سرنشینان خودرویی هستند که روز شنبه در نزدیکی لیپووا-لازنه، روستایی در ۲۳۵ کیلومتری شرق پراگ به رودخانه استاریچ سقوط کردند.

نیروهای پلیس و آتش نشانی از یک هلیکوپتر برای تخلیه افراد سرگردان در منطقه استفاده کردند. رئیس سازمان آتش نشانی به تلویزیون چک گفت که در مجموع بیش از ۱۰ هزار نفر در کشور تخلیه شده اند.

سیل در لهستان
سیل در لهستانآسوشیتدپرس

وضعیت دراماتیک در لهستان

در لهستان، یک نفر در شهرستان کووزکو جان باخت.  دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان گفت که این منطقه بیشترین آسیب را در این کشور دیده است. تاسک صبح روز یکشنبه پس از جلسه ای در این شهرستان به خبرنگاران گفت: «وضعیت بسیار دراماتیک است.»

این وضعیت از سیل شدید سال ۱۹۹۷ میلادی هم فراتر است. در آن سال ۵۶ نفر در لهستان جان باختند.

پلیس از هلیکوپتر برای نجات افراد گرفتار در خانه های سیل زده استفاده می‌کند.

همچنان بارش‌های بیشتر در اروپای مرکزی پیش‌بینی می شود.

بوداپست: سطح آب در دانوب بالا می‌آید

در بوداپست، پایتخت مجارستان، مقامات پیش‌بینی کردند که ارتفاع آب در رودخانه دانوب در نیمه دوم این هفته به بالای ۸.۵ متر برسد که به رکورد ۸.۹۱ متر در سال ۲۰۱۳ نزدیک می‌شود.

گرگلی کاراچسونی، شهردار بوداپست گفت: «طبق پیش‌بینی‌ها، یکی از بزرگ‌ترین سیل‌های سال‌های گذشته در حال نزدیک شدن به بوداپست است، اما ما برای مقابله با آن آماده‌ایم.»

با این حال، مقامات رومانی روز یکشنبه  اعلام کردند که شدت باران کمتر از روز شنبه بود. سیل رومانی در روز شنبه منجر به کشته شدن چهار نفر و آسیب رساندن به ۵ هزار خانه شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقاومت در برابر دیوان دادگستری؛ جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی بوداپست از بودجه اروپایی مجارستان کسر می‌شود

واکنش شهردار بروکسل به تهدید مجارستان: مانع ورود اتوبوس مهاجران به بلژیک خواهیم شد

چرا طوفان‌ها نامگذاری می‌شوند و برای چه نام‌های «زنانه» آنها تغییر کرد؟