NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ماموران مرزی بلغارستان در مرز با ترکیه ۵ میلیون یورو طلای قاچاق کشف و ضبط کردند

شمش طلا، عکس تزینی است.
شمش طلا، عکس تزینی است. Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بلغارستان که به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر از خاورمیانه به اروپای غربی شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر تلاش‌های خود را برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالاهای قاچاق افزایش داده است.

آگهی

مقامات بلغارستانی موفق شدند در گذرگاه مرزی کاپیتان آندریوو در مرز ترکیه، ۱۲۵ کیلوگرم طلای قاچاق را کشف و ضبط کنند. این محموله شامل طلاهای پنهان شده، زیورآلات، شمش‌ها، سکه‌ها و سایر اشیا از جنس طلا است که ارزش آن حدود ۵ میلیون یورو تخمین زده شده است.

 این عملیات با همکاری گمرک کاپیتان آندریوو، آژانس امنیت ملی و پلیس مرزی بلغارستان انجام شد.

مقامات کشف این محموله را در یک نشست خبری مشترک که روز جمعه با حضور مقامات گمرک و وزارت کشور بلغارستان برگزار شد، اعلام کردند. در این نشست گفته شد که راننده خودرو، که تبعه بلغارستان است و فرد دیگری که در خودرو همراه او بود با تابعیت دوگانه بلغاری و ترکیه‌ای  بازداشت و تفهیم اتهام شدند. 

آتناس ایلکوف، وزیر کشور بلغارستان در این نشست گفت: «چند ماه پیش اطلاعاتی درباره این شبکه قاچاق به دست آوردیم. این شبکه از اروپا و از طریق بلغارستان به ترکیه می‌رفت.» 

این محموله قاچاق در خودرویی که در حال خروج از بلغارستان به مقصد ترکیه بود، پنهان شده بود.  ماموران در بازرسی کامل گمرکی پس از برداشتن روکش داشبورد، قطعات ریخته گری طلا، شمش، سکه و سایر اقلام مخفی شده در محفظه کیسه هوای خودرو را کشف کردند.

گئورگی دیموف، مدیرکل گمرک بلغارستان، با اعلام این که «این بازرسی بیش از ۱۳ ساعت به طول انجامید» این کشف را بزرگ‌ترین محموله طلای قاچاق ضبط شده در مرز بلغارستان تاکنون عنوان کرد. 

به اینستاگرام یورنیوز فارسی بپیوندید

بلغارستان، که در مسیر ترانزیت از خاورمیانه به اروپای غربی قرار دارد، در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کالاهای غیرقانونی برداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش افشاگرانه رسانه فرانسوی از شبکه ترور جمهوری اسلامی به رهبری قاچاقچی لیونی؛ هدف: یهودیان اروپا

بازداشت پیرمرد ایرانی-آمریکایی که قطعات پهپاد را در چمدانش پنهان و از آمریکا به ایران قاچاق می‌کرد

«پرفسور» فرهاد پازوکی، سلطان «قاچاق مواد مخدر با قایق» جهان، در کلمبیا دستگیر شد