NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سلفی‌های خطرناک؛ موج رودخانه گردشگران سهل انگار را با خود برد

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در روندی که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها از شدت آن کاسته شود، چندین نفر در کشور چین هنگامی که غرق در گوشی‌های موبایل خود بودند، جان خود را به قیمت تولید محتوا به خطر انداختند.

آگهی

در روزهای اخیر ویدئویی از چین در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که در آن تعدادی گردشگر را نشان می‌دهد که در کرانه رودخانه «کیانتانگ» گرفتار امواج خروشان می‌شوند.

رودخانه کیانتانگ از استان ژجیانگ چین در سواحل شرقی چین و درست از جنوب شهر شانگهای عبور می‌کند.

این ویدئو که به تازگی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، ظاهراً مربوط به چند روز پیش است، اگرچه نمی‌توانیم صحت این ویدئو را مستقلا تأیید کنیم.

به هر حال، آنچه مسلم است این است که یک موج جزر و مدی شدید و ناگهانی، به سرعت در رودخانه بالا می‌آید و سپس گروهی از نظاره‌کنندگان که حدود ۲۰ نفری می‌شدند و در حال فیلم‌برداری یا عکاسی از این موج بودند را در بر می‌گیرد.

در ادامه، این موج برخی افراد را با خود می‌برد و در لحظه‌ای که آب به عقب برمی‌گردد، مشخص نیست که آیا همه افراد سالم هستند یا خیر.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

این موج ناگهانی احتمالاً به دلیل طوفان «یاگی» رخ داده است.

یاگی، یک اَبَرطوفان است که در مسیر خود خرابی‌های زیادی در فیلیپین، جنوب شرقی چین و شمال ویتنام به جا گذاشته است. طوفان یاگی که بزرگ‌ترین طوفان سال آسیا محسوب می‌شود، جان دست‌کم ۱۴۱ نفر را در ویتنام گرفته است.

این ویدئو - با این توضیح که می‌تواند حاوی محتوای آزار دهنده باشد - در ادامه قابل مشاهده است.

خطرات غیر ضروری؟

این نخستین حادثه مرگبار مرتبط با استفاده از تلفن همراه نیست و احتمالا آخرین آن نیز نخواهد بود.

با رواج بیش از حد سلفی، این پدیده روز به روز هم خطرناک‌تر شده و شمار افرادی که به این طریق می‌میرند، به طور تصاعدی در جهان بیشتر می‌شود.

در اواسط ماه اوت امسال، یک ژیمناست اهل جمهوری چک به نام ناتالی استیچووا، در حالی که سعی می‌کرد در موقعیت عکس اینستاگرامی با قلعه معروف نویشوانشتاین قرار بگیرد، جان خود را از دست داد.

البته سلفی گرفتن به خودی خود خطرناک و کشنده نیست، ولی انتخاب زمان و مکان و رفتار نابجا و خطرناک باعث بروز حادثه در هنگام سلفی گرفتن می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شب‌های پاریس؛ تصاویری از گردشگری با کشتی تفریحی در رودخانه سن

باورهای درست و غلط در مورد خروپف؛ اختلالی که امروزه زن و مرد نمی‌شناسد

کشورهای مختلف برای مقابله با اعتیاد جوانان به شبکه‌های اجتماعی چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟