NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

روزنامه اسرائیلی: جوزپ بورل سفر خود به اسرائیل را لغو کرد

جوزپ بورل در گذرگاه رفح در مرز نوار غزه و مصر
جوزپ بورل در گذرگاه رفح در مرز نوار غزه و مصر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» در وب‌سایت خود خبر داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه تصمیم گرفته تا سفر برنامه‌ریزی شده خود را به اسرائیل پس از ابراز مخالفت اسرائیل کاتز، وزیر خارجه این کشور با رسمی کردن سفر او، لغو کند.

آگهی

جوزپ بورل پیشتر با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه اسرائیل قصد خود را برای بازدید از اسرائیل در روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر اعلام کرده بود. با این حال، وزارت خارجه اسرائیل این تاریخ‌ها را رد کرده و از آقای بورل خواسته تا در اواخر اکتبر که با پایان دوران مسئولیت او در بروکسل مصادف می‌شود، به این کشور سفر کند.

آقای بورل طی ماه‌های اخیر بارها از عملکرد اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها انتقاد کرده و اخیرا نیز طرحی را برای تحریم برخی وزرای اسرائیلی به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود. او دلیل ارائه این طرح را اظهارات «نفرت‌پراکنانه» ایتامار بن گویر، وزیر راست افراطی امنیت ملی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، عنوان کرده بود.

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، از سخنان آقای بورل را در مورد استفاده اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح و نیز این که غزه بزرگ‌ترین قبرستانِ فضای باز جهان است، انتقاد کرده و از او خواسته بود تا حق دفاع اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

آقای بورل در قالب یک تور منطقه‌ای با هدف گفتگو در مورد تنش‌های حاصل از جنگ جاری اسرائیل و حماس در نوار غزه به مصر و لبنان سفر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بن گویر: اگر مانع ورود کمک‌ها شویم غزه‌ به زانو در می‌‌آید؛ بورل: مصداق تهییج برای جنایات جنگی است

نگرانی اتحادیه اروپا از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین؛ بورل قطعنامه کنست اسرائیل را محکوم کرد

واکنش بورل به درخواست صدور حکم جلب برای نتانیاهو: وظیفه دادگاه لاهه تعقیب جنایات بین‌المللی است