NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

چین ۴۳ بازیکن و مدیر فوتبال را به دلیل تبانی و شرط‌بندی برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد

فساد در فوتبال چین
فساد در فوتبال چین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدراسیون فوتبال چین پس از دو سال تحقیق، ۳۸ بازیکن و ۵ مقام رسمی را به دلیل نقش داشتن در شرط‌بندی و تبانی برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد.

آگهی

خبرگزاری شین‌هوآ به نقل از وزارت امنیت کشور چین در گزارشی از بررسی ۱۲۰ بازی و ۴۱ باشگاه فوتبال در این تحقیقات خبر داد. در این گزارش اعلام نشده که آیا همه بازی‌ها در چین برگزار شده است یا خیر.

در میان محکومان، «جین جینگ دائو»، «گو چائو»، «گو تیانو»، سه بازیکن سابق تیم ملی چین و همچینن «سون جون‌هو»، هافبک تیم ملی کره جنوبی حضور دارند.

تاکنون هیچ‌یک از بازیکنان هیچ اظهار نظری نکرده‌اند. سون جون‌هو در ماه مارس پس از ۱۰ ماه بازداشت، آزاد شد و به کره جنوبی بازگشت.

ژانگ شیائوپنگ، یکی از مقامات ارشد وزارت امنیت کشور چین گفت که ۴۴ نفر به دلیل رشوه‌خواری، قمار و راه‌اندازی غیرقانونی کازینو با مجازات‌های کیفری روبرو شده‌اند، در حالی که ۱۷ نفر دیگر به دلیل رشوه‌خواری و تبانی در مسابقات محکوم شده‌اند.

سونگ کای، رئیس فدراسیون فوتبال چین نیز اعلام کرد که ۴۳ نفر از ۴۴ فرد محکوم شده به‌طور مادام‌العمر از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شده‌اند و ۱۷ نفر دیگر نیز با محرومیت پنج‌ساله مواجه شده‌اند.

این احکام در حالی روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر صادر شده است که تیم ملی فوتبال چین پنج‌شنبه گذشته در مرحله مقدماتی جام جهانی با نتیجه هفت بر صفر برابر ژاپن شکست خورد و چهارشنبه شب در بازی دومش در این رقابت‌ها به مصاف عربستان می‌رود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این ورزش مدت‌هاست که با فساد دست‌وپنجه نرم می‌کند، و هواداران فوتبال در چین این موضوع را دلیل عملکرد ضعیف تیم ملی مردان می‌دانند.

در سال‌های گذشته، چین بارها مقام‌های بلندپایه ورزشی خود را به اتهام رشوه بازداشت و برخی از آن‌ها را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است. در ماه اوت، یکی از معاونان سابق فدراسیون فوتبال چین به اتهام دریافت رشوه به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

یکی از مهم‌ترین محکومان ژیوآن چن، رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین است که در ماه مارس به حبس ابد محکوم شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیپلماسی فوتبالی و جایزه ۱۰ هزار دلاری؛ ویتنام چرا حاضر شد میزبان روسیه باشد؟

توهین‌های نژادپرستانه علیه ستارگان آفریقایی‌تبار فرانسوی؛فدراسیون فوتبال فرانسه به فیفا شکایت می‌کند

دلیل غیرفوتبالی برای تعویض‌های یامال بازیکن نوجوان اسپانیا؛ آیا پای قانون کار آلمان در میان است؟