NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

از هر شش نفر در سوئیس یک نفر تبعیض نژادی را تجربه کرده است

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد از هر شش نفری که در سوئیس زندگی می کنند، یک نفر طی پنج سال گذشته قربانی تبعیض نژادی بوده است.

آگهی

بر اساس آنچه از این نظرسنجی بیرون آمده، جوانان و افراد دارای پیشینه مهاجرتی به ویژه تحت تأثیر این تبعیض قرار داشته‌اند.

حدود ۱۷ درصد از سوال‌شوندگان در این نظرسنجی که جمعیتی معادل ۱ میلیون و دویست هزار نفر از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند به صراحت گفته‌اند که بارها برخوردهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه را تجربه کرده‌اند.

مرکز مبارزه با نژادپرستی در سوئیس در همین راستا روز پنجشنبه اعلام کرد که نژادپرستی و تبعیض‌نژادی برای شمار فزاینده‌ای از مردم این کشور به یک واقعیت تبدیل شده است.

تبعیض در بازار کار و محیط‌های آموزشی

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی این مرکز آمده است که اغلب قربانیان تبعیض و نژادپرستی را در سوئیس بر اساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته افراد بین ۱۵ تا ۳۹ ساله تشکیل می‌دهند.

این بیانیه می‌افزاید: تبعیض اغلب در همه زمینه‌های زندگی وجود دارد اما در این بین حدود ۶۹ درصد سوال‌ شوندگان اعلام کرده‌اند که در زندگی کاری روزمره خود یا هنگام جستجوی کار، تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند.

این موارد شامل اعمال تبعیض غیرموجه در روند بررسی درخواست‌ها، توهین و زورگویی یا تبعیض در زمینه پرداخت دستمزد بود.

علاوه بر این، حدود ۳۰ درصد افراد از حوزه عمومی و ۲۷ درصد نیز از محیط‌های آموزشی به عنوان کانون اعمال تبعیض یاد کرده‌اند.

این نظرسنجی به‌وضوح نشان می‌دهد که برای محافظت بهتر از شهروندان در برابر حاشیه‌نشینی نیاز مبرم به اقدامات جدی و نهادی احساس می‌شود.

به موجب نتایج این نظرسنجی که گزارش آن در وب‌سایت «سوئیس انفو» منتشر شده، همچنین لازم است که نظارت بیشتری بر موارد تبعیض و نژادپرستی ساختاری در بازار کار یا در محیط‌های آموزشی اعمال شود.

شورای فدرال که همان دولت فدرال کنفدراسیون سوئیس محسوب می‌شود اعلام کرده است که در نظر دارد برای توسعه راهبرد و برنامه عملی مبارزه علیه نژادپرستی و یهودی‌ستیزی با کانتون‌ها همکاری بیشتری داشته باشد.

این نهاد اجرایی که اداره کشور سوئیس را در دست دارد همچنین بنا است که انتصاب یک کمیسر جدید در زمینه مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی را در دستور کار قرار دهد.

پایش دقیق هر دو سال یکبار

داده‌های این نظرسنجی تحت عنوان «زندگی مشترک در سوئیس» و موارد استخراج شده از یک شبکه مشاوره‌ای که در اختیار تعدادی ازقربانیان نژادپرستی قرار گرفته بود به عنوان بخشی از پایش انجام‌شده توسط واحد تخصصی مبارزه با نژادپرستی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج این پایش که هدف از آن توسعه یک سیاست مؤثر و مبتنی بر حقایق در زمینه مبارزه با نژادپرستی است از سال ۲۰۱۰ به این سو، هر دو سال یک‌بار منتشر می‌شود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانکدار سوئیسی: طرح «سوسیالیست‌های جوان» برای دریافت مالیات از ابرثروتمندان مثل یک «بمب اتمی» است

استفاده از کپسول خودکشی 'بزودی' در سوئیس؛ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد