NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

صدها مهاجر مراکشی در مه غلیظ شناکنان وارد برون‌بوم اسپانیا شدند

عکس آرشیوی از شنای اتباع مرکش به سمت سئوتا  به تاریح ۱۹ مه ۲۰۲۱
عکس آرشیوی از شنای اتباع مرکش به سمت سئوتا به تاریح ۱۹ مه ۲۰۲۱ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته پلیس محلی، صدها مهاجر روز یکشنبه و بامداد دوشنبه با استفاده از فرصت بوجود آمده از مه غلیظ توانستند شناکنان خود را از مراکش‌ به برون‌بوم اسپانیا در سئوتا (سَبْته) برسانند.

آگهی

سئوتا و ملیلا، دو منطقه برون‌مرزی از خاک اسپانیا در سواحل مدیترانه مراکش هستند که تنها مرزهای زمینی اتحادیه اروپا با آفریقا را دارند.

برون‌بوم‌ها با خاک اصلی کشور خود ارتباط مرزی ندارد. این دو منطقه گهگاه با موجی از تلاش مهاجران برای ورود غیرقانونی به اروپا، مواجه هستند.

سخنگوی پلیس شهری این منطقه روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بسیاری از مهاجرانی که در طی ۲۴ ساعت گذشته وارد شده بودند در نزدیکی ساحل التراجل در مجاورت مرز سئوتا و مراکش دستگیر شدند.

وی از اعلام تعداد دقیق افرادی که قصد عبور از مرز را داشتند و یا تعداد دقیق کسانی که به مراکش بازگردانده شدند، خودداری کرد. در عین حال، خاطر نشان ساخت که تعداد مهاجران به حدی بود که «چالش‌هایی برای ما بوجود آورد ولی با همکاری مراکش آن را مدیریت کردیم.»

این سخنگو افزود که مه غلیظ تا صبح دوشنبه برطرف شد.

کریستینا پرز، نماینده دولت اسپانیا در سئوتا نیز اعلام کرد که پلیس محلی از روز پنجشنبه به طور متوسط ​​روزانه حدود ۷۰۰ مهاجر که قصد ورود به سئوتا را داشتند، دستگیر کرده است، حال آنکه نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در یکشنبه شب تلاش کردند از این مرز عبور کنند.

پلیس شهری سئوتا در مواجهه با مهاجران مراکشی در ۱۹ مه ۲۰۲۱
پلیس شهری سئوتا در مواجهه با مهاجران مراکشی در ۱۹ مه ۲۰۲۱آسوشیتدپرس

پرز گفت که آندسته از اتباع مراکشی که در این گذرگاه‌ها بازداشت می‌شوند، بلافاصله به کشورشان بازگردانده می‌شوند، مگر اینکه زیر سن قانونی باشند یا به دنبال پناهندگی باشند.

افرادی از ملیت‌های دیگر نیز به مراکز ویژه‌ای منتقل می‌شوند و در آنجا به آنها پناه داده می شود و پس از چند روز آزاد می‌شوند.

سخنگوی دفتر نماینده دولت اسپانیا در سئوتا گفت که تعداد ناشناس دیگری از افراد موفق شده‌اند به طور غیرقانونی و بدون بازداشت توسط پلیس به داخل این منطقه نفوذ کنند.

عبور مهاجران از حصار مرزی ملیلا  در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲
عبور مهاجران از حصار مرزی ملیلا در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲آسوشیتدپرس

دو سال پیش، نزدیک به ۲ هزار مهاجر تلاش کردند تا با شکستن حصار مرزی به زور وارد ملیلا شوند که بر اثر ازدحام جمعیت، دست کم ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض دانشگاه‌های برتر؛ استرالیا از سال آینده برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی سقف تعیین می‌کند

در مورد طرح جنجالی موسوم به «خبرکشی» علیه مهاجران غیرقانونی در سوئد چه می‌دانیم؟ کشورهای دیگر چطور؟

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه اروپا نسبت به گسترش برنامه‌ هسته‌ای ایران همزمان با نشست شورای حکام