NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کره شمالی با محکوم کردن حمله و پیشروی اوکراین در خاک روسیه: تروریستی و نتیجه سیاست آمریکاست

North Korea
North Korea Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره شمالی روز یکشنبه حمله اوکراین به روسیه را یک اقدام تروریستی نابخشودنی خواند که با حمایت واشنگتن و غرب انجام شده است. این کشور ضمن محکوم کردن این حمله، اعلام کرد که همیشه در کنار روسیه خواهد بود تا از حاکمیت خود محافظت کند.

آگهی

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) که بیانیه وزارت خارجه این کشور را منتشر کرد، افزود یورش اوکراین به روسیه، نتیجه سیاست تقابلی و ضد روسی ایالات متحده است که وضعیت را تا آستانه جنگ جهانی سوم پیش می‌برد.

در این گزارش همچنین آمده که رقم تسلیحات مرگباری که ایالات متحده در اختیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گذاشته «نجومی» است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «ما حمله مسلحانه رژیم دست‌نشانده زلنسکی تحت کنترل و حمایت آمریکا و غرب علیه خاک روسیه را بشدت محکوم می‌کنیم و آن را یک اقدام تجاوزکارانه و تروریستی نابخشودنی می‌دانیم.»

کره شمالی اخیرا روابط خود با روسیه را در پی برگزاری دو نشست میان رهبران دو کشور که متعهد به همکاری نزدیکتر در همه زمینه‌ها شدند، ارتقا داده است.

پیش از این در ماه ژوئن نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در شهر پیونگ‌یانگ پیمانی را با موضوع «مشارکت استراتژیک جامع» امضا کردند که شامل یک توافق دفاعی متقابل بود.

سه کشور کره جنوبی، اوکراین و ایالات متحده، کره شمالی را به ارسال توپ و موشک به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

کره شمالی و روسیه این اتهامات را رد کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات اوکراین باعث «تخریب کامل» پل کلیدی در منطقه کورسک روسیه شد؛ مسکو: ظاهرا راکت آمریکایی شلیک شده

کره شمالی اولین تصاویر از تأسیسات ممنوعه غنی‌سازی اورانیوم خود را منتشر کرد

کره شمالی مرزها را به روی گردشگران می‌گشاید؛ اولویت با کشورهای «دوست» است