NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

آتش‌سوزی در یونان به آتن نزدیک شد؛ شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند

آتش‌سوزی جنگلی در یونان
آتش‌سوزی جنگلی در یونان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش‌سوزی سریع و بزرگ در یونان که با وزش بادهای شدید همراه بود، روز دوشنبه ۱۲ اوت به آتن نزدیک شد.

آگهی

این آتش‌سوزی که در حال سوزاندن درختان، خانه‌ها و خودروها شده است مقامات یونانی را مجبور کرد تا چندین بیمارستان و ده‌ها شهر و روستا را تخلیه کنند.

از ماه مه تاکنون صدها آتش‌سوزی جنگلی در سراسر یونان رخ داده است. در حالی که آتش‌سوزی‌های تابستانی در یونان رایج هستند، اما هوای بسیار گرم و خشک که با تغییرات آب و هوایی مرتبط است، باعث شده است تا این آتش‌سوزی‌ها بیشتر و شدیدتر شوند.

آتش‌سوزی‌های جنگلی که در این ماه به دلیل گرمای شدید تشدید شده‌اند، در بخش‌هایی از اسپانیا و بالکان هم رخ داده‌اند.

بیش از ۶۷۰ آتش‌نشان با کمک داوطلبان، ۱۸۳ خودروی آتش‌نشانی، ۳۲ هواپیما و هلیکوپتر آب‌پاش برای مهار این آتش‌سوزی تلاش می‌کنند که در ساعت ۳ بعد از ظهر یک‌شنبه در نزدیکی وارناواس در ۳۵ کیلومتری شمال پایتخت یونان آغاز شده است.

به گزارش رویترز، بادهای شدید به طور مداوم جهت شعله‌ها را تغییر می‌دهند و وسعت منطقه‌ای که در آتش فرو رفته، حدود ۳۰ کیلومتر برآورد شده است.

تئودور گیاناروس، پژوهشگر در رصدخانه ملی آتن پیش‌بینی کرد بادها در ساعت‌های آینده شدیدتر شوند که همین موضوع باعث تشدید آتش‌سوزی خواهد شد. او به تلویزیون دولتی ERT گفت: «ما روز بسیار سختی را در پیش رو داریم.»

هواپیماهای آتش‌نشانی یونان بعد از وقفه شبانه، عملیات خود را از اوایل صبح روز دوشنبه از سر گرفتند.

پلیس یونان هم اعلام کرد به تخلیه دست‌کم ۲۵۰ شهروند این کشور از مناطقی که در معرض خطر آتش‌سوزی بوده‌اند، کمک کرده است. برخی از ساکنان این مناطق، شب را در پناهگاه‌ها گذراندند. دست‌کم سه بیمارستان و چندین محله در منطقه پنتلی تخلیه شده‌اند.

رویترز به نقل از آتش‌نشانی یونان خبر داد که شعله‌های آتش‌ با ارتفاعی تا ۲۵ متر به دلیل بادهای شدید گسترش یافته است و ابرهای ضخیم دود، آسمان آتن را تا عصر یک‌شنبه تاریک کرده بودند.

چند ساعت بعد، شعله‌های آتش به نزدیکی حومه مسکونی دیونیسوس، حدود ۲۳ کیلومتری شمال‌شرقی مرکز شهر مناطق اطراف آن نزدیک شدند.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان که در پی این آتش‌سوزی‌ها، تعطیلات خود را در جزیره کرت نیمه‌کاره رها کرد و به آتن بازگشت، صبح روز دوشنبه از مرکز عملیات آتش‌نشانی این کشور بازدید کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خاطرات آتش‌سوزی سال ۲۰۱۸ که جان ۱۰۴ نفر را در شهر ساحلی ماتی در نزدیکی آتن گرفت، همچنان تازه است.

پیش‌بینی می‌شود یونان پس از گرم‌ترین زمستان ثبت شده خود و دوره‌های طولانی با بارندگی کم یا بدون بارندگی، گرم‌ترین تابستان خود را نیز تجربه کند.

در یونان دست‌کم تا روز پنج‌شنبه، هشدارها برای آتش‌سوزی در بالاترین سطح قرار دارند و دمای حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

آگهی

واسیلیس کیکیلیاس، وزیر بحران آب‌وهوایی و حفاظت مدنی یونان با اشاره به واکنش دولت کشورش به وقوع آتش‌سوزی‌، از عملیات اولین هواپیما پنج دقیقه پس از وقوع آتش‌سوزی خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاسخ پزشکیان به انتقادها از وزرای پیشنهادی: بهترین وضعیت ممکن را رقم زدم

تصاویر آخرالزمانی از بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی سال جاری در کالیفرنیا

جلوه‌گری طبیعت با فوران آتشفشان در جنوب غربی ایسلند