NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

المپیک پاریس؛ یزدانی با کتفی آسیب دیده نقره گرفت؛ مهران برخورداری هم در تکواندو صاحب مدال نقره شد

یزدانی با کتفی آسیب دیده در مبارزه با حریف بلغاری خود
یزدانی با کتفی آسیب دیده در مبارزه با حریف بلغاری خود Copyright Eugene Hoshiko/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Eugene Hoshiko/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، روز جمعه امیرحسین زارع کشتی‌گیر دستهٔ فوق سنگین‌وزن ایران توانست در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها، طاها آکگول قهرمان جهان از کشور ترکیه را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و پیروزمندانه تشک کشتی را ترک کند.

آگهی

او پیش از این نیز توانسته بود آیال لازاریف از قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر صفر و آمارور دسی از کانادا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد.

زارع که دو طلای جهان و یک برنز المپیک را در کارنامه خود دارد، عصر فردا شنبه آخرین بازی خود را برای کسب طلای المپیک مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان انجام خواهد داد.

در دیگر بازی روز جمعه مهران برخورداری، تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم موفق به شکست سئو گیون وو از کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات با نتیجه ۲ بر ۱ شد.

مهران برخورداری پیش از این در مسابقات گرنداسلم نیز توانسته بود بار دیگر سئو گیون وو را شکست دهد.

او برای رسیدن به این مرحله از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پیش‌تر از سد جسوربک از ازبکستان و سیمونه آلیسو از ایتالیا نیز عبور کرده بود.

مهران برخورداری سرانجام در دیدار فینال المپیک پاریس مقابل فراس کاتوسی از تونس قرار گرفت و برغم تلاشی که کرد نتیجه را ۲ - ۰ به حریف واگذار کرد و مدال نقره گرفت.

حسرتی که در دلها ماند؛ یزدانی تکدستی نقره گرفت

حسن یزدانی، کشتی‌گیر نامدار ایرانی امشب نتوانست رکورد جهان پهلوان تختی و هادی ساعی را بشکند. یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک پاریس، با وجود آسیب دیدگی شدید از ناحیه کتف و به رغم مصدومیت تا پایان مسابقه داد و با «یک دست» نقره المپیک برای ایران به ارمغان آورد.

کتف آسیب دیده حسن یزدانی را از دستیابی به مدال طلا بازداشت
کتف آسیب دیده حسن یزدانی را از دستیابی به مدال طلا بازداشت Eugene Hoshiko/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

در مسابقه امشب کتف یزدانی بارها گرفت و او در نهایت مسابقه را با نتیجه ۷ به ۱ به ماگومد رمضانف، حریف روس تبار بلغاری، واگذار کرد. حسن یزدانی دو مدال طلا و نقره از دو المپیک قبلی دارد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید ایران در دلداری و پیام تبریکی به یزدانی نوشت:« حسن یزدانی، پسرم، مردانه جنگیدی، تو «تا پای جان ⁧برای ایران» را معنا بخشیدی.

تا این مرحله از بازی‌های المپیک پاریس، تیم جمهوری اسلامی ایران توانسته است با کسب ۸ مدال (شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز) در رتبه ۲۳ جدول قرار بگیرد.

هم اکنون چین با کسب ۷۷ مدال (شامل ۳۲ طلا، ۲۵ نقره و ۲۰ برنز) در جایگاه اول و ایالات متحده آمریکا با کسب ۱۰۶ مدال (شامل ۳۱ طلا، ۳۹ نقره و ۳۶ برنز) در جایگاه دوم است.

جایگاه سوم به استرالیا با ۴۸ مدال (از جمله ۱۸ طلا)، جایگاه چهارم بطور مشترک به فرانسه و بریتانیا هرکدام با ۵۵ مدال (از جمله ۱۴ طلا) و درنهایت جایگاه ششم نیز به ژاپن با ۳۵ مدال (از جمله ۱۴ طلا) اختصاص دارد.

بازی‌های المپیک پاریس بطور رسمی در ۲۶ ژوئیه (مصادف با ۵ مرداد) آغاز شد و تا یکشنبه آینده ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی‌های المپیک و سلامت عمومی؛ تدابیر دانشمندان فرانسه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های همه‌گیر

گزارش خبرگزاری فرانسه درباره مرتضی مهرزاد؛ غول والیبال نشسته ایران و بلند قدترین ورزشکار پارالمپیک

تکواندو ایران پس از ۱۶ سال در المپیک طلا گرفت، زارع در کشتی سنگین وزن به مدال نقره رسید