NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

۳۶ مدال در کمتر از یک هفته؛ شمار پیروزی‌های فرانسه از نتایج بازی‌های المپیک توکیو و لندن فراتر رفت

Paris Olympics
Paris Olympics Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ورزشکاران فرانسوی تا این مرحله از بازی‌های المپیک پاریس و تنها در ۶ روز رقابت، با کسب ۳۶ مدال (۱۱ طلا، ۱۲ نقره و ۱۳ برنز) توانستند شمار پیروزی‌هایشان را از مجموع پیروزی‌های به دست آمده پیش از این در جریان بازی‌های المپیک توکیو و لندن بیشتر کنند.

آگهی

جمعه ۲ اوت را باید روز شگفتی‌ها در تاریخ ورزش فرانسه دانست؛ روزی که لئون مارشان، شناگر ۲۲ ساله فرانسوی چهارمین طلای خود را با پیروزی در شنای ۲۰۰ متر المپیک پاریس به دست آورد.

با این پیروزی، سی و ششمین مدال برای نمایندگان فرانسه از آغاز بازی‌های المپیک پاریس نیز به ثبت رسید و او نیز به اولین فرانسوی تبدیل شد که در یک المپیک موفق به کسب چهار مدال طلا شده است.

تدی رینر، جودوکار ۳۵ ساله در دسته مثبت۱۰۰ کیلو و دارنده هشت عنوان قهرمانی جهان نیز با شکست حریف خود از کره جنوبی، صاحب سومین طلای انفرادی‌اش در بازی‌های المپیک شد.

با این پیروزی همچنین او به موفق‌ترین جودوکار در تاریخ این ورزش تبدیل شد.

در مسابقات دوچرخه‌سواری bmx سکوی برندگان بطور کامل توسط فرانسوی‌ها پر شد؛ به عبارت دیگر هر سه مقام اول، دوم و سوم به ژوریس دودت، سیلون آندره و رومن ماهیو رسید و در رویدادی تاریخی در یک زمان سه پرچم از فرانسه برافراشته شد.

فرانسوی‌ها روز جمعه در رقابت‌های سوارکاری، قایقرانی و شنای ۵۰ متر آزاد نیز صاحب مدال برنز شدند.

به این ترتیب تنها در حالی که هنوز ۹ روز از بازی‌های المپیک پاریس باقی مانده، آنها بهتر از نتایج بازی‌های ۲۰۱۲ در لندن (کسب ۳۵ مدال) و المپیک ۲۰۰۴ آتن (کسب ۳۳ مدال) عمل کرده‌اند.

البته هنوز تا رسیدن به دیگر رکوردهای المپیکیِ این کشور راه درازی باقی مانده است؛ بویژه آنکه تعداد فینال‌های کمتری در هفته دوم بازی‌های امسال برگزار می‌شود.

ورزشکاران فرانسه، در جریان المپیک سیدنی ۳۸ مدال، المپیک ریو ۴۲ مدال و المپیک پکن نیز ۴۳ مدال به خانه برده بودند.

فرانسه در حال حاضر در جدول مدال‌های کسب شده توسط تمام کشورهای شرکت کننده در المپیک پاریس نیز در جایگاه دوم (پس از چین) قرار دارد و شهروندان این کشور امیدوارند که در پایان دو هفته رقابت، همچنان کشورشان را همچنان در میان سه کشور برتر جهان ببینند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسوایی ورزشکار افغان؛ آزمایش دوپینگ محمد صمیم فیض‌زاد در المپیک مثبت شد

مسابقه با دوچرخه‌های عجیب و غریب در لاهه هلند؛ ویدیویی از به آب افتادن شرکت‌کنندگان

خطرناک‌ترین و کم‌خطرترین ورزش‌های المپیک کدامند؟