NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حمله با چاقو در بریتانیا؛ ۲ کودک کشته و چند نفر مجروح شدند؛ حال شش کودک وخیم است

دستگیری یک مظنون در ارتباط با حمله با چاقو در شمال غرب انگلیس
دستگیری یک مظنون در ارتباط با حمله با چاقو در شمال غرب انگلیس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حمله فردی مسلح به چاقو در شمال غرب انگلیس که دست کم ۲ کشته و حدود ۹ مجروح به جا گذاشت، یک فرد مظنون به دست داشتن در این حمله توسط پلیس دستگیر شد.

آگهی

آخرین گزارش‌ها از این واقعه حاکی است که حمله با چاقو روز دوشنبه در شمال انگلیس در یک کلاس آموزش رقص صورت گرفته و طی آن دست کم دو کودک کشته و ۹ کودک دیگر زخمی شده‌اند که حال شش نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

بنا به تایید کارکنان فوریت‌های پزشکی بریتانیا، این حادثه روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه در ساوت‌پورت، واقع در شمال غربی انگلیس روی داده و طی آن دست کم ۹ نفر مجروح شده‌اند. این در حالیست که برخی منابع شمار مجروحان حادثه را بیش از ۱۰ نفر عنوان کرده‌اند.

رئیس پلیس مرزیساید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یک پسر ۱۷ ساله در همین ارتباط به اتهام قتل و اقدام برای قتل در حمله‌ به یک کلاس آموزش رقص در ساوت‌پورت، دستگیر شده است. گفته می‌شود در این حمله، دو بزرگسال نیز به شدت مجروح شدند.

به گفته منابع آگاه محلی، پلیس این حمله را «تروریستی» تشخیص نداده و به دنبال یافتن انگیزه اصلی فرد مهاجم برای دست زدن به چنین اقدام مرگباری است.

مرکز خدمات آمبولانس شمال غرب انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که هشت بیمار با جراحات ناشی از ضربات چاقو را تحت درمان قرار داده و آنها را به سه بیمارستان مختلف از جمله بیمارستان کودکان آلدری‌ هی منتقل کرده است.

منابع خبری و نیز مرکز فوریت‌های پزشکی بریتانیا اعلام کردند که ساعاتی پس از این حادثه یک فرد مظنون دستگیر شده است.

پلیس مرزیساید پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک مورد حمله با چاقو حدود ساعت ۱۱:۵۰ صبح به وقت محلی، یک مرد مسلح به سلاح سرد را دستگیر کرد.

منبع یاد شده بدون اشاره به هویت فرد مهاجم و با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص انگیزه این حمله ادامه دارد، یادآور شد که خطری دیگر عموم مردم را تهدید نمی‌کند.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان این حمله، اخبار منتشر شده از ساوت‌پورت را «هولناک و بسیار تکان‌دهنده» توصیف کرد.

وی در این پیام افزود: «می‌خواهم از پلیس و نیروهای امدادی به دلیل مداخله سریع پس از این حمله تشکر کنم. من در جریان آخرین تحولات مرتبط با این موضوع قرار دارم.»

وزیر کشور بریتانیا نیز در پیامی ضمن ابراز نگرانی از حادثه‌ای که در ساوت‌پورت روی داده، با خانواده‌ها و آسیب‌دیدگان همدردی کرده است.

وی همچنین یادآور شده است که به دقت پیگیری این ماجرا است و برای اعلام حمایت کامل خود از پلیس و قدردانی از نیروهای امدادی، با فرماندهان پلیس و کمیسر جنایی مرزیساید تماس گرفته است.

بیمارستان کودکان آلدری هی نیز ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده و اشاره به پر ازدحام بودن بخش اورژانس به دلیل رسیدگی به مجروحان حادثه، از والدین خواسته است که تنها در موارد ضروری کودکان خود را به بیمارستان بیاورند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تراژدی قتل سه دختر کودک با چاقو در ساوتپورت؛ معترضان خشمگین در لندن: «قایق‌ها را متوقف کنید»

پلیس فنلاند: حمله با چاقو به یک کودک در هفته‌ گذشته «انگیزه نژادی» داشته است

تعلیق ۳۰ مجوز تسلیحاتی بریتانیا به اسرائیل؛ واکنش‌های جدید در لندن و تل‌آویو