NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

گنجی در قلب لیموزین؛ امید فرانسه به کشف «دهها تن طلا» در یک معدن قدیمی

gold mine
gold mine Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سالهاست که اروپا به دنبال کاهش وابستگی خود به «واردات» فلزات گران‌بها و استراتژیک است که برای بسیاری از صنایع پیشرفته، ضروری است.

آگهی

فرانسه نیز تلاش‌های خود را برای بهره‌برداری از ذخایرش افزایش داده است؛ با این امید که به خودمختاری اروپا در این موضوع حیاتی کمک کند.

به همین دلیل مقامات این کشور در حال آماده شدن برای احیای یک سنت قدیمی هستند یعنی «استخراج طلا» و در همین راستا، به‌تازگی پروژه بزرگی را در زمینه استخراج طلا در داخل خاک این کشور تایید کردند.

مکان انتخاب شده برای این پروژه، مثلثی در غرب فرانسه در منطقه «لیموزین» (Limousin) است؛ جایی که پیش از این در طول قرن‌ها صحنه جستجوی طلا بوده است و اکنون نیز این امیدواری بوجود آمده که «لیموزین» به یک الدورادوی واقعی (شهر گمشده طلا) تبدیل شود.

در این منطقه، پیش از این یک معدن قدیمی به نام «بورنیکس» وجود داشت که در سال ۲۰۰۲ میلادی پس از قرن‌ها فعالیت بسته شد.

با این وجود کارشناسان بر این باورند که همچنان ثروت قابل توجهی از جمله دهها تن طلا در اعماق خاک آن دفن است.

ارزیابی کارشناسان حاکی از آن است که غلظت طلایی که در اعماق خاک این منطقه وجود دارد، بالاتر از میانگین جهانی است.

شرکت Aurelius Resources (زیرمجموعه یک گروه انگلیسی متخصص در معدن) مجوز انجام تحقیقات همچنین اکتشاف در این منطقۀ ۳۹ کیلومتر مربعی را دریافت کرده است.

قرار است این شرکت به مدت دست‌کم ۵ سال به جستجوی طلا و سایر فلزات گرانبها مانند نقره، قلع، مس، روی، سرب و نیکل در اعماق خاک لیموزین بپردازد و سپس تصمیم بگیرد که آیا عملیات استخراج فلزات را انجام دهد یا خیر.

با این وجود فعالان محیط زیست از جمله در انجمن Stop Mines 87 مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام کرده‌اند؛ زیرا هم خطر افزایش آلودگی‌های زیست محیطی در این منطقه وجود دارد و هم اینکه برای عملیات استخراج، به مقدار قابل توجهی آب نیاز است.

آنها می‌گویند که استخراج معادن، خاک‌ها را آلوده و سفره‌های زیرزمینی را مختل کند و آینده زیست محیطی منطقه را به خطر می‌اندازد.

هم اکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال رسیدن به نقطه اوج جدیدی است و هر کیلو طلا با قیمتی در حدود ۶۰ هزار یورو معامله می‌شود.

اگر امیدها درباره ذخایر این معدن به حقیقت بپیوندد، آنگاه فرانسه بار دیگر به یک بازیگر مهم در صحنه بین‌المللی طلا تبدیل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا به‌دنبال بازیابی طلا از زباله‌های الکترونیکی

جنگ ۳۰۰ ساله برای تصاحب ۲۰۰ تن طلا و جواهرات؛ چرا کشتی افسانه‌ای غرق شد و سرنوشت گنج‌ آن چه می‌شود؟

ونزوئلا و ترکیه بر سر استخراج و بهره برداری از معادن طلا توافقنامه امضا کردند