NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«انقلابی‌های گرسنه» در انتخابات ونزوئلا؛ مسبب تحریم‌های آمریکاست یا سیاست‌های چاوز و مادورو؟

Venezuela
Venezuela Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«کارولینا لیل» یکی از شهروندان ونزوئلاست که پیش از این حامی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور، و قبل از آن نیز حامی هوگو چاوز بود. اما اکنون او که خیریه‌ای برای کمک به نیازمندان تاسیس کرده، روزهایش را صرف غذا دادن به کودکان گرسنه در ایالت نفت‌خیز کشورش یعنی «ماراکایبو» می‌کند.

آگهی

کارولینا به رویترز می‌گوید: «من همیشه از انقلاب دفاع می‌کردم؛ اما دیگر از دیدن مرگ مردم به دلیل گرسنگی، خسته شدم.»

این موسسه خیریه نیازهایش را از طریق کمک‌های مالی گروه‌های مدافع تامین می‌کند و کارولینا می‌گوید که هر هفته شاهد مراجعه دست‌کم دو کودک مبتلا به سوء تغذیه به این مرکز است.

قرار است روز یکشنبه ۲۸ ژوئیه بار دیگر در ونزوئلا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود؛ آنهم در حالی که مشکلات اقتصادی به اولین دغدغه مردم تبدیل شده است.

با وجود تبلیغات گسترده دولت مادورو درباره بهبود اقتصادی، بسیاری از خانواده‌ها همچنان گرسنه و برای تغذیه خود نیازمند کمک هستند.

تولید ناخالص داخلی ونزوئلا در ۱۰ سال گذشته حدود ۷۳ درصد کاهش یافته است و با این وجود، دولت ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی کشور می‌داند.

به گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، اگرچه مادورو در سال ۲۰۱۹ میلادی سیاست‌های کنترل ارز و سایر مقررات را با هدف تقویت اقتصاد کاهش داده، اما ونزوئلا همچنان پس از بولیوی، دومین سطح گرسنگی را در آمریکای جنوبی تجربه می‌کند.

نیکلاس مادورو که از سال ۲۰۱۳ میلادی در قدرت است، امیدوار است در ماه ژوئیه برای سومین بار برای مقام ریاست جمهوری انتخاب شود و بتواند نامزد مخالفان یعنی ادموندو گونزالس، دیپلمات سابق را شکست دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ونزوئلا؛ مذاکره آمریکا برای کناره‌گیری نیکلاس مادورو از قدرت پیش از اتمام دوره قانونی فعلی

بررسی نتایج انتخابات ونزوئلا در دادگاه؛ مادورو نامزد اپوزیسیون را «نامزد فاشیسم» خطاب کرد

در پی اعلام پیروزی نیکلاس مادورو، ونزوئلا ناآرام شد؛ اپوزیسیون پیروزی خلف هوگو چاوز را رد می‌کند