Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ثبت اولین ازدواج همجنسگرایان در لتونی بر اساس قانون جدید

 LVLT día EBU
LVLT día EBU Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان لتونی نوامبر گذشته و پس از یک چالش قانونی از سوی ۴۶ زوج همجنسگرا که خواستار به رسمیت شناخته شدن رابطه‌شان به عنوان اعضای یک خانواده بودند، سرانجام این قانون را بطور رسمی تصویب کرد.

آگهی

هفت ماه پس از تصویب این قانون، یعنی دوشنبه اول ژوئیه، تنها دقایقی پس از نیمه‌شب یعنی در اولین لحظاتی که اجرای این قانون آغاز می‌شد نیز ماکسیمز رینگو و یانیس لوکاس با ثبت ازدواج‌شان، در این کشور تاریخ‌ساز شدند.

یانیس لوکاس می‌گوید: «ما برای مدتی طولانی منتظر چنین لحظه‌ای بودیم؛ از همان زمانی که این قانون در کشورمان تصویب شد. اگرچه کمی استرس داریم اما باعث خوشحالی است که اکنون همه در کشورمان ما را می‌بینند.»

این زوج در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی با یکدیگر آشنا شدند و در پایان همان سال نیز زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

بر اساس قانون جدید، می‌توان بین دو فرد بزرگسالی که در یک دفتر اسناد رسمی حاضر می‌شوند و رابطه شخصی نزدیک، خانواده مشترک و تعهد متقابل به حمایت و مراقبت از یکدیگر را تأیید می‌کنند، مشارکت ایجاد کرد.

یک نبرد حقوقی طولانی برای به رسمیت شناخته شدن

ایگارس کوپه، مسئول دفتر اسناد رسمی که این ازدواج را به ثبت رساند نیز از قانون جدید استقبال می‌کند و می‌گوید: «بسیار مهم است که جامعه لتونی این موضوع را به رسمیت بشناسد که مردم با هم متفاوت هستند، رابطه‌ها متفاوت هستند و همه ارزشمند هستند و از همه باید محافظت کرد.»

در حال حاضر تنها در پنج کشور اتحادیه اروپا زوج‌های همجنسگرا نمی‌توانند رابطه خود را به ثبت برسانند. این کشورها عبارتند از بلغارستان، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی.

وزیر دادگستری لتونی نیز ضمن اعلام اینکه تصویب این قانون کار آسانی نبود، از همه کسانی که راه را برای پیشرفت هموار کردند قدردانی کرد.

کاسپارس زالیتیس، رهبر جنبش «شرکای زندگی» نیز گفت که مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن این نوع از ازدواج‌ها ۲۵ سال طول کشیده است و افزود: «باید این لحظه را جشن گرفت. در چنین لحظاتی است که تاریخ شکل می‌گیرد؛ این دو نفر چیزی را در تاریخ کشورمان ثبت کردند که پیش از این نبوده؛ یعنی عشق.»

بر اساس قانون جدید، این نوع از مشارکت میان دو طرف در صورتی ثبت خواهد شد که افراد متاهل نباشند، خويشاوندان مستقيم نباشند، خواهر و برادر (يا خواهر و برادر ناتنی) نباشند و رابطه دیگری از این نوع را ثبت نكرده باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی به دلیل تلاش برای راه اندازی باشگاه همجنسگرایان در پاکستان به بیمارستان روانی فرستاده شد

مجلس عراق قانون مجازات ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایی را تصویب کرد

کدام کشوهای اروپایی توسط رهبران همجنسگرا اداره می‌شوند؟