Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

یک فرانسوی متهم به سوء قصد علیه نماینده اسپانیا و مظنون به همکاری با ایران در هلند بازداشت شد

الخاندرو ویدال کوئادراس در کنار مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت
الخاندرو ویدال کوئادراس در کنار مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک فرانسوی تونسی‌تبار ۳۸ ساله که متهم به سوءقصد علیه «الخاندرو ویدال کوئادراس»، رهبر سابق حزب مردم اسپانیا بود در هلند بازداشت شد.

آگهی

بر اساس گزارش پلیس اسپانیا، محرز عیاری ششمین مظنونی است که در رابطه با سوءقصد علیه این نماینده راست افراطی اسپانیا در اوایل نوامبر بازداشت شده است. پیشتر یک ونزوئلایی، یک زن بریتانیایی، دو اسپانیایی و یک زن هندی در رابطه با پرونده سوءقصد به این سیاستمدار راست افراطی بازداشت شده بودند.

بازداشت این متهم که در فرانسه نیز سابقه جنایی دارد بر اساس حکم بین‌المللی دستگیری توسط دادگاه اسپانیا انجام شده است. پلیس اسپانیا با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته منطقه، این فرد را شناسایی کرده بود.

الخاندرو ویدال کوئادراس، نایب رئیس سابق پارلمان اروپا و بنیانگذار سابق حزب راست افراطی «ووکس» که به مخالفان حکومت ایران بسیار نزدیک است، تهران را به دست داشتن در این سوءقصد متهم کرد.

ویدال کوئادراس که ارتباط نزدیکی با سازمان مجاهدین خلق دارد، بدون اینکه مدرک و سندی برای اثبات ادعای خود ارائه دهد با اطمینان گفت که ایران پشت این سوءقصد بوده است.

اگر این اتهام توسط دادگاه اسپانیا تایید شود، ویدال کوئادراس نخستین سیاستمدار اروپایی خواهد بود که قربانی یک سوءقصد با مسئولیت ایران می‌شود.

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارشی نوشت که ۸۰ درصد از هزینه‌های کارزار انتخاباتی حزب ووکس در انتخابات پارلمان اروپا در اسپانیا در سال ۲۰۱۴ توسط «کمک‌های قانونی» ایرانی‌های تبعیدی مخالف حکومت ایران تأمین شده است. این ادعای روزنامه اسپانیایی سپس توسط ویدال‌کوادراس در گفتگو با لوموند تأیید شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش لوموند، محرز عیاری با هویت جعلی در تاریخ ۶ ژوئن در شهر هارلم، نزدیک آمستردام توسط پلیس هلند بازداشت شده است.

لوموند به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده، خبر داد که این مظنون در حالی بازداشت شده که در حال آماده شدن برای ارتکاب یک قتل جدید با انگیزه سیاسی بوده است.

این مظنون در حالی توسط پلیس هلند به دلیل دست‌داشتن در سوءقصد علیه ویدال کوئادراس بازداشت شده است که پیش از آن، به دلیل قتل یک قاچاقچی خرده‌پا در فرانسه تحت تعقیب این کشور قرار داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به سیاستمداران اروپایی در گرماگرم انتخابات؛ نخست‌وزیر دانمارک در کپنهاگ مورد سوءقصد قرار گرفت

تشدید دوقطبی‌ها در پی ترور فیچو؛ چه چیزی زمینه‌ساز سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی شد؟

خبرنگار مشهور پرونده‌های جنایی هلند، هدف سوءقصد قرار گرفت