Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

نتایج یک پژوهش: آمریکا در انرژی هسته‌ای ۱۵ سال از چین عقب است

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright Mike Stewart/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Mike Stewart/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که آمریکا در زمینه توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای با فناوری پیشرفته ۱۵ سال از چین عقب‌تر است.

آگهی

بر اساس پژوهش «بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری» که در واشنگتن مستقر است، رویکرد فناوری مورد حمایت دولت چین و همچنین تامین مالی گسترده این کشور باعث برتری این کشور در این بخش شده است.

این نهاد تحقیقاتی مستقل غیرحزبی در گزارشی اعلام کرد چین ۲۷ راکتور هسته‌ای در دست ساخت دارد که میانگین زمان ساخت آن‌ها حدود ۷ سال است که بسیار سریع‌تر از کار سایر قدرت‌های هسته‌ای است.

بر اساس این گزارش، استقرار سریع نیروگاه‌های هسته‌ای مدرن‌تر چین در طول زمان باعث صرفه‌جویی در مقیاس و تأثیرات عملی می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی در آینده در نوآوری‌های فزاینده در این بخش مزیت خواهند داشت.

آمریکا دارای بیشترین تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان است و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، منبع تولید برق تقریباً بدون آلایندگی را برای مهار تغییرات آب و هوایی حیاتی می‌داند.

اما پس از آنکه دو نیروگاه بزرگ در جورجیا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ با هزینه‌ای بیش از بودجه تعیین شده و پس از سال‌ها تأخیر به بهره‌برداری رسیدند، دیگر هیچ راکتور هسته‌ای جدیدی در آمریکا در دست ساخت نیست. همچنین سال گذشته، ساخت یک نیروگاه هسته‌ای پیشرفته در این کشور متوقف شد.

بانک‌های دولتی چین می‌توانند وام‌هایی با بهره تا ۱.۴ درصد ارائه دهند که بسیار کمتر از نرخ‌های موجود در اقتصادهای غربی است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در دسامبر گذشته، چین از بهره‌برداری نخستین راکتور خنک‌کننده گازی در نیروگاه هسته‌ای خلیج شیدائو خبر داده بود. انجمن انرژی هسته‌ای چین ادعا می‌کند که ۹۳.۴ درصد از مواد و قطعات به کار رفته در این پروژه در داخل این کشور تولید شده‌اند.

نویسنده گزارش «بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری» توصیه کرد اگر آمریکا در مورد انرژی هسته‌ای جدی است باید یک استراتژی ملی قدرتمند تدوین کند که شامل افزایش سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه، شناسایی و تسریع فناوری‌های امیدوارکننده، و حمایت از توسعه نیروی کار ماهر باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آژانس بین‌المللی انرژی: جهان در دهه جاری با افزایش قابل توجه مازاد نفت روبرو است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند

هند بزرگترین نیروگاه انرژی پاک جهان به وسعت پنج برابر پاریس را می‌سازد