Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

درخواست امباپه از جوانان فرانسوی: در انتخابات شرکت کنید، رای شما تفاوت را رقم خواهد زد

کیلین امباپه
کیلین امباپه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیلیان امباپه، فوق ستاره فوتبال فرانسه از جوانان این کشور خواست در انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است در روز ۳۰ ژوئن برگزار شود شرکت کنند.

آگهی

کیلیان امباپه، فوق ستاره و کاپیتان تیم ملی فرانسه روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره انتخابات مهم پارلمانی آتی در این کشور، خود را «مخالف افراط و تفرقه افکنی» اعلام کرد.

امباپه در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی در فرانسه که دور اول آن در ۳۰ ژوئن و دور دوم در ۷ ژوئیه برگزار می‌شود، صریحا علیه یا به نفع هیچ حزبی صحبت نکرد اما از مردم کشورش خواست در انتخابات شرکت کنند.

امباپه همچنین از اظهارات روز شنبه هم‌تیمی‌اش مارکوس تورام که از مردم فرانسه خواسته بود برای جلوگیری از پیروزی راست افراطی به پای صندوق‌های رای بروند حمایت و تاکید کرد برخلاف انتقاداتی که از او مطرح شده، مهاجم باشگاه اینتر «زیاده‌روی» نکرده است.

امباپه، ۲۵ ساله، در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوسلدورف، جایی که فرانسه در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ در روز دوشنبه به مصاف اتریش می رود، گفت: «فکر می کنم این یک لحظه مهم در تاریخ کشور ما است، یک موقعیت بی سابقه. یورو در حرفه ما بسیار مهم است، اما ما قبل از هر چیز شهروند هستیم و فکر نمی کنم بتوانیم ارتباطمان را با دنیای اطرافمان قطع کنیم.»

امباپه همچنین اضافه کرد که می‌خواهد جوانان را متقاعد کند رای آنها می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

او گفت: «امروز همه ما می‌توانیم ببینیم که افراط‌گرایان به کسب قدرت بسیار نزدیک هستند و ما این فرصت را داریم که آینده کشورمان را انتخاب کنیم. به همین دلیل است که من از همه جوانان می خواهم که بروند و رای دهند.»

این ستاره فرانسوی که فصل آینده در رئال مادرید به میدان خواهد رفت در ادامه افزود: «کشور باید با ارزش‌های متنوع و تساهل، همذات پنداری کند، این اصلی غیرقابل انکار است و واقعا امیدوارم تصمیم درستی بگیریم.»

این اولین باری است که امباپه علناً از زمانی که احزاب راست افراطی از جمله اجتماع ملی مارین لوپن تقریباً ۴۰ درصد آرا را در انتخابات هفته گذشته پارلمان اروپا در فرانسه کسب کردند در این رابطه صحبت می‌کند.

امانوئل ماکرون بعد از اعلام نتایج در تصمیمی غافلگیر کننده تصمیم به انحلال پارلمان گرفت و اعلام کرد انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار می‌شود.

پیش از این مارکوس تورام، پسر لیلین تورام، ستاره دهه ۹۰ فوتبال فرانسه که با این کشور قهرمان جهان شده بود، در صحبت‌هایی از مردم فرانسه خواسته بود برای شکست افراط‌گرایان در انتخابات شرکت کنند.

پس از پیش آمدن این بحث‌ها فدراسیون فوتبال فرانسه در بیانیه‌ای خواستار این شد که بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور تحت هیچ فشار و استفاده سیاسی قرار نگیرند. در این بیانیه همچنین آمده است فدراسیون فوتبال فرانسه به آزادی بیان احترام می‌گذارد اما امیدوار است که اصل بی‌طرفی توسط همه و همچنین بازیکنان تیم ملی فوتبال محترم شمرده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امباپه در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه خود تاکید کرد که بحث در مورد سیاست فرانسه لطمه‌ای به تیم ملی فوتبال این کشور در زمین نخواهد زد. او همچنین در ادامه افزود: «انتخابات آتی از بازی فردای ما با اتریش هم مهم‌تر است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان امباپه در پاریس؛ ستاره فرانسوی رسما اعلام کرد از پاری‌سن‌ژرمن جدا می‌شود

ادامه چالش‌های امباپه و پاریس‌سن‌ژرمن؛ لوئيز انریکه کاپیتان تیمش را دقیقه ۶۵ تعویض کرد

چرا امباپه به ضیافت شام رئیس جمهور فرانسه برای امیر قطر دعوت شده است؟