Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

اتحادیه اروپا  با هدف حمایت از کودکان کنترل شدیدتری بر پلتفرم‌های پورنوگرافی اعمال می‌کند

نظارت بر محتوای سایت‌های پورنوگرافی با هدف حمایت از کودکان، ۲۰۰۶
نظارت بر محتوای سایت‌های پورنوگرافی با هدف حمایت از کودکان، ۲۰۰۶ Copyright آسوشیدتدپرس
Copyright آسوشیدتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا به منظور محافظت از کودکان، از پلتفرم‌های حاوی محتوای جنسی خواسته است تا جزئیات بیشتری در مورد نحوه مطابقت با «قانون خدمات دیجیتال» اتحادیه اروپا ارائه دهند.

آگهی

سایت‌های پورنوگرافی برای محافظت از خردسالان، باید به سؤالاتی در مورد مکانیسم‌های تأیید سن پاسخ دهند. نهاد اجرایی اتحادیه اروپا همچنین می‌خواهد بداند که این شرکت‌ها برای جلوگیری از تقویت محتوای غیرقانونی و خشونت‌های جنسی چه اقداماتی انجام داده‌اند.

کمیسیون اروپا همچنین به دنبال اطلاعات دقیق در مورد نحوه سازماندهی داخلی این پلتفرم‌ها است تا اطمینان حاصل کند که آیا شرکت‌ها دارای مأموران ناظر هستند یا نه. وظیفه این مأموران آن است که همه خطرات سیستمی مندرج در مقررات را شناسایی و گزارش کنند.

سه پلتفرم اصلی پورنوگرافی از جمله پورن‌هاب تا چهارم ژوئیه فرصت دارند جزئیات بیشتری را در این‌باره ارائه دهند. کمیسیون می‌تواند برای اطلاعات نادرست، ناقص یا گمراه کننده جریمه اعمال کرده و در نهایت مجازات‌هایی را صادر کند.

نام‌گذاری به عنوان «پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ»

این سؤالات پس از آن مطرح می‌شوند که اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۳ این پلتفرم‌ها را به عنوان پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) تحت قانون خدمات دیجیتال تعیین کرد. اگرچه آن‌ها نسبت به این نامگذاری اعتراض کردند، اما روند قانونی همچنان ادامه دارد. این سه پلتفرم پورنوگرافی اولین گزارش ارزیابی خطر خود را در پایان ماه آوریل به کمیسیون اروپا ارسال کردند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

نامگذاری آن‌ها به عنوان «پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ» به عنوان یک حرکت مهم بروکسل برای تنظیم صنعت تولید پورنوگرافی است که اغلب به دلیل فقدان مقررات مورد انتقاد قرار می‌گیرد. انتقاداتی که به ویژه در مورد مکانیسم‌های نامناسب تأیید سن و انتشار مواردی از سوء استفاده جنسی از کودکان و نیز محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

قانون خدمات دیجیتال قوانین سخت گیرانه خود را به ویژه برای شرکت‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر ​​در اتحادیه اروپا اعمال می‌کند. از بزرگترین این شرکت‌ها می‌توان به بوکینگ، یوتیوب و فیس‌بوک اشاره کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پورنوگرافی انتقامی: از هر ۷ نفر ۱ نفر تهدید می‌شود

آمار تازه یونیسف همزمان با اولین روز جهانی بازی: میلیون‌ها کودک خردسال با خشونت والدین تربیت می‌شوند

آسیب‌های فضای مجازی؛ کودکان چگونه با تکیه به «غریزه» از خود محافظت می‌کنند؟