Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

آمار تازه یونیسف همزمان با اولین روز جهانی بازی: میلیون‌ها کودک خردسال با خشونت والدین تربیت می‌شوند

والدگری
والدگری Copyright عکس از کانوا پرو
Copyright عکس از کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شامگاه دوشنبه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) اعلام کرد که نزدیک به ۴۰۰ میلیون کودک زیر پنج سال – معادل تقریبا ۶۰ درصد از آن گروه سنی در سراسر جهان – برخورد انضباطی فیزیکی یا روحی خشونت‌آمیز مثل کتک خوردن یا توهین شنیدن را در خانه تجربه می‌کنند.

آگهی

برآوردهای تازه یونیسف منعکس‌کننده داده‌های به دست آمده از ۱۰۰ کشور جهان است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ میلادی جمع‌آوری شده و انواع ‌«تنبیه‌های بدنی» و «پرخاشگری روحی و روانی» را در برمی‌گیرد.

مصداق‌های آزار روانی از نظر یونیسف می‌تواند شامل فریاد زدن بر سر کودک یا «احمق» یا «تنبل» خواندن او باشد.

آزار فیزیکی نیز مواردی همچون تکان دادن، ضربه زدن یا کتک زدن کودک، یا هر اقدامی که منجر به ایجاد درد یا ناراحتی فیزیکی بدون ایجاد جراحت باشد، را شامل می‌شود.

یونیسف به عنوان آژانس زیرمجموعه سازمان ملل متحد آورده است که از این جمعیت نزدیک به ۴۰۰ میلیون کودک خردسال، حدود ۳۳۰ میلیون نفر از آنها تنبیه بدنی را تجربه می‌کنند.

و حتی با وجود اینکه رفته رفته کشورهای بیشتری به ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان روی می‌آورند، اما نزدیک به ۵۰۰ میلیون کودک زیر پنج سال از نظر قانونی در برابر چنین اعمالی محافظت نمی‌شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بیش از ۲۵ درصد (از هر چهار نفر یک نفر) از مادران یا سایر اولیای بزرگسالان معتقدند که تنبیه بدنی برای تربیت صحیح فرزندانشان ضروری است.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «وقتی کودکان در خانه مورد آزار جسمی یا کلامی قرار می‌گیرند، یا وقتی از مراقبت اجتماعی و عاطفی از جانب عزیزانشان محروم می‌شوند، این موضوع می‌تواند احساس ارزشمندی و رشد آن‌ها را تضعیف کند.»

«فرزندپروری و والدگری تعاملی می‌تواند شادی را برای کودکان به همراه داشته باشد و همچنین به آن‌ها کمک کند حس امنیت داشته باشند، یاد بگیرند، مهارت‌های خود را بسازند و در دنیای اطراف خود تکاپو داشته باشند.»

دسترسی کودکان به توانایی بازی

یونیسف همچنین برای نخستین بار، یافته‌های خود را در مورد دسترسی کودکان به توانایی بازی به مناسبت اولین روز جهانی بازی در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) منتشر کرد.

بر اساس داده‌های به دست آمده از ۸۵ کشور جهان، نیمی از کودکان چهار ساله این امکان برایشان فراهم نیست که با فردی که در خانه از آن‌ها مراقبت می‌کند، بازی کند و از هر هشت کودک زیر پنج سال، یک نفر اصلا اسباب بازی ندارد.

نزدیک به ۴۰ درصد از کودکان دو تا چهار ساله در خانه به اندازه کافی ایجاد انگیزه یا تعامل معنادار دریافت نمی‌کنند.

بنا بر گزارش تازه یونیسف، از هر ۱۰ نفر، یک نفر به فعالیت‌هایی که برای ارتقای رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی حیاتی هستند، مانند خواندن، داستان‌گویی، آواز خواندن و نقاشی، دسترسی ندارند.

خانم راسل گفت: «ما باید در اولین روز جهانی بازی متحد شویم و بر لزوم پایان دادن به خشونت علیه کودکان و در عین حال ترویج شیوه‌های مراقبتی مثبت، بالنده و تعاملی، دوباره متعهد شویم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت کره‌ای ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به کارمندانش که بچه‌دار شده بودند پرداخت کرد

چقدر سپردن کودکان به مهدکودک‌ و پرستار در اروپا رایج است؟

تنبیه بدنی کودکان در فرانسه ممنوع اعلام شد