NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

خطر روسیه برای اعضای شرقی ناتو؛ استولتنبرگ در سفری غیرمنتظره به مجارستان با اوربان دیدار می‌کند

دبیرکل ناتو
دبیرکل ناتو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر می‌کند تا با ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور دیدار کند.

آگهی

آقای استولتنبرگ طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ریگا، پایتخت لتونی که در حاشیه نشست «بی۹» یا همان گروه بخارست۹ متشکل از بلغارستان، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، اسلواکی و مجارستان، گفت: «من مشتاقانه منتظر دیدار و گفتگو (با ویکتور اوربان) در مورد دستور کار نشست واشنگتن هستم که شامل امنیت ناتو و توان بازدارندگی آن و حمایت از اوکراین است.»

اشاره او به نشست سران ناتو بود که از تاریخ ۹ الی ۱۱ ژوئیه (۱۹ الی ۲۱ تیر) در واشنگتن دی‌سی برگزار خواهد شد.

دبیرکل ناتو در توجیه دیدار غیرمنتظره با آقای اوربان که از مخالفان اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین و مداخله در تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به شمار می‌رود، اظهار داشت: «من از همه متحدان ناتو انتظار دارم که با حمایت مالی از اوکراین و تقویت هماهنگی‌ها در خصوص اعطای کمک‌ها به کی‌یف همراهی کنند. این بخشی از وظیفه من به عنوان دبیرکل است که با رهبران کشورهای عضو دیدار کنم تا در خصوص حصول توافق با آنها کسب اطمینان کنم.»

آقای استولتنبرگ در ادامه کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ادگارز رینکویچ، رئیس‌جمهوری لتونی از افزایش بودجه نظامی این کشورِ حوزه بالتیک و نیز کمک نظامی آن به کی‌یف و همکاری نیروهای این کشور در آموزش سربازان اوکراینی تمجید کرد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

بسیاری از شرقی‌ترین اعضای ناتو نسبت به تلاش‌های روسیه برای اعمال نفوذ مجدد بر این منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند. دبیرکل ناتو نیز تاکید کرده که تقویت جناح شرقی ناتو یک اولویت بلندمدت برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناتو: محدودیت‌های استفاده اوکراین از سلاح‌های غربی برای حمله به خاک روسیه باید برداشته شود

رئیس جمهوری لهستان: برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو علیه تهدید‌های روسیه آمادگی داریم

حمله روسیه به چند‌ قدمی دفتر زلنسکی؛ اوکراین: انبار مهمات روسیه را نابود کردیم