Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

آیا در فرانسه تعداد تماشاگران تئاتر بیشتر از فوتبال است؟

هنرهای نمایشی در فرانسه
هنرهای نمایشی در فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظرسنجی وزارت فرهنگ فرانسه نشان می‌دهد که هنرهای نمایشی از جمله تئاتر در این کشور بسیار محبوب است.

آگهی

نتایج یک پژوهش که در مورد عادت‌های فرهنگی فرانسوی‌ها انجام شده است هم نشان می‌دهد که در فرانسه تئاتر نسبت به فوتبال تعداد بیشتری از افراد را به خود جلب می‌کند. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها به صورت مستمر به تماشای تئاتر و دیگر نمایش‌های زنده می‌روند تا فوتبال.

در سال ۲۰۱۸ هم نتایج پژوهشی که توسط سازمان فرانسوی «دی‌جی‌ئی» انجام شده بود، نشان می‌داد که هنرهای نمایشی در فرانسه حدود ۲۷.۵ میلیون تماشاگر را جذب کرده‌اند که این رقم برای تماشاگران مسابقات فوتبال لیگ حرفه‌ای تنها ۱۳.۶ میلیون نفر بوده است.

نتایج این پژوهش به‌خوبی اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی را در زندگی فرانسوی‌ها نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین داده‌ها که از پژوهش انجمن «پشتیبانی از تئاتر خصوصی» (ای‌اس‌تی‌پی) به دست آمده، تعداد تماشاگران تئاتر در فرانسه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۲ میلیون نفر بوده است که نسبت به دوره قبل از آن، ۳ میلیون نفر کاهش یافته است.

این کاهش بازتاب‌دهنده یک روند کلی در کاهش تعداد تماشاگران هنرهای نمایشی است، اگرچه تئاتر همچنان محبوب و مورد توجه بخش قابل توجهی از فرانسوی‌ها باقی مانده است.

اما فوتبال حرفه‌ای که توسط لیگ یک فرانسه نمایندگی می‌شود، در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۸.۶۷ میلیون تماشاگر فرانسوی را جذب کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اگرچه هنوز آمار دقیقی از تعداد تماشاگران فوتبال حرفه‌ای در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در دسترس نیست اما با توجه به داده‌های پیشین، تئاتر در سال گذشته بیش از فوتبال حرفه‌ای تماشاگر جذب کرده است.

از همین رو می‌توان گفت که در فرانسه با وجود کاهش اقبال هنرهای نمایشی نسبت به گذشته، مردم همچنان بیشتر از فوتبال به آن علاقه نشان می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهترین پایتخت‌های اروپایی برای دوستداران هنر کدامند؟

از رقص شمشیر گرفته تا تئاتر مدرن، هنرهای نمایشی در قطر در معرض دید همگان هستند

کشف تئاتر گمشده امپراطور نرون در زیر محوطه هتلی در رم