NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

رئال مادرید با شکست دورتموند برای پانزدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با شکست بورسیا دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد برای پانزدهمین بار قهرمانی در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

آگهی

در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ دو تیم رئال مادرید اسپانیا و بورسیا دورتموند آلمان در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این کهکشانی‌های شهر مادرید بودند که توانستند یک بار دیگر فاتح این رقابت‌ها شوند.

این دیدار در نیمه نخست با برتری دورتموند آغاز شد و زردپوشان چندین بار تا آستانه گلزنی هم پیش رفتند اما بدشانسی و بی‌دقتی باعث شد تا در نهایت موقیعت‌های متعدد تیم آلمانی به گل تبدیل نشود.

رئالی‌ها در نیمه نخست حتی یک شوت در چارچوب هم به دروازه حریف خود نداشتند و این در حالی بود که دورتموندی‌ها چندین بار تا آستانه گلزنی هم پیش رفتند اما در نهایت ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید.

در نیمه دوم اما شاگردان کارلو آنچلوتی نمایش درخشانی داشتند و توانستند حریف خود را تحت تاثیر قرار دهند. رئالی‌ها در دقیقه ۷۴ روی ارسال زیبای تونی کروس و ضربه سر دنی کارواخال توانستند گل نخست را وارد دروازه حریف خود کنند. کمتر از ده دقیقه بعد و در دقیقه ۸۳ وینیسیوس جونیور هم موفق شد برای دومین بار دروازه دورتموند را باز کند تا رئالی‌ها با اقتدار یک بار دیگر در این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست یابند.

دورتموندی‌ها در دقیقه ۸۸ یک بار موفق شدند دروازه حریف را باز کنند اما با نظر کمک داور این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

از نکات قابل توجه این دیدار آخرین دیدار باشگاهی تونی کروس با پیراهن رئال مادرید بود که مهندس آلمانی باز هم خوش درخشید و بازی خوب خود نقش مهمی در قهرمانی باشگاه محبوبش ایفا کرد. کروس پیشتر اعلام کرده بود که این آخرین بازی باشگاهی او است و بعد از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ برای همیشه از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

این آخرین سالی بود که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شد و از سال آینده تغییرات قابل توجهی در روند برگزاری این مسابقات ایجاد خواهد شد و تیم‌های بیشتری از سراسر قاره سبز این فرصت را خواهند داشت تا در این تورنمنت حضور داشته باشند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از رئال که حالا ۱۵ قهرمانی کسب کرده، باشگاه میلان ایتالیا با هفت قهرمانی در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و کهکشانی‌های مادرید هر سال در این رقابت‌ها دست نیافتنی‌تر می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی نسخه متفاوت لیگ قهرمانان اروپا؛ بازی‌های آسان برای یوونتوس و مسیر دشوار پاری‌سن‌ژرمن

منچستر سیتی با شکست اینتر میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

یوفا در تغییراتی کم‌سابقه شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد