NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پرسپولیس برای هفتمین بار در هشت سال اخیر قهرمان ایران شد

قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران
قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران Copyright خبرگزاری تستیم
Copyright خبرگزاری تستیم
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست مس رفسنجان موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را به خود اختصاص دهد.

آگهی

در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان رفت و در مسابقه همزمان آبی‌پوشان تهرانی در ورزشگاه دستگردی مقابل پیکان تهران قرار گرفت.

هفته پایانی در حالی آغاز شد که پرسپولیس با ۱ امتیاز بیشتر در صدر قرار داشت و استقلال در رده دوم قرار داشت. آبی‌پوشان در مقابل پیکان خیلی زود به گل رسیدند و توانستند خیال خود را از کسب پیروزی در این دیدار راحت کنند. شاگردان نکونام در همان نیمه اول دو بار توسط مهرداد محمدی به گل رسیدند و در ۴۵ دقیقه نیمه نخست با پیروزی ۲-۰ به رختکن بروند.

در ورزشگاه آزادی اما پرسپولیسی‌ها در نیمه نخست نتوانستند موقعیت چندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند و در نهایت مسابقه این تین با مس رفسنجان با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما پرسپولیسی‌ها با گل دقیقه ۸۶ گئورگی گولسیانی توانستند قفل دروازه حریف خود را باز کنند و به قهرمانی برسند.

گل پرسپولیس روی ارسال زیبای وحید امیری و ضربه سر مدافع گرجستانی سرخ‌پوشان به ثمر رسید و در نهایت هم مسابقه با همان یک گل به سود شاگردان اوسمار ویرا برزیلی به پایان رسید.

بازی دو تیم استقلال و پیکان هم با همان نتیجه ۲-۰ به پایان رسید تا آبی‌پوشان با این پیروزی با کسب ۶۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گیرند.

پرسپولیسی‌ها که سال گذشته هم توانسته بودند قهرمان لیگ ایران شوند، این بار با ۶۸ امتیاز به این مهم دست یافتند. پرسپولیس با این قهرمانی رکورد کسب بیشترین امتیاز برای یک قهرمان در تاریخ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را شکست.

در پایین جدول هم اتفاقات جالبی افتاد و در حالی‌که پیکان بیشترین بخت را برای ماندن در لیگ داشت با شکست ۲-۰ مقابل استقلال تهران به دسته اول سقوط کرد و رضا عنایتی نتوانست پیکان را در لیگ برتر نگه دارد. صنعت نفت آبادان هم پیشتر سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده بود.

در مقابل دو تیم اهوازی یعنی فولاد خوزستان و استقلال با شکست حریفان خود توانستند در لیگ برتر بمانند.

در هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران استقلال خوزستان با نتیجه ۳-۱ هوادار را شکست داد و فولاد هم با یک گل موفق شد نساجی قائمشهر را از پیش رو بردارد تا هر دو تیم شهر اهواز در لیگ برتر بمانند و پیکان را به دسته اول بفرستند.

پرسپولیسی‌ها که در نیم فصل نخست با یحیی گل‌محمدی کار را آغاز کرده بودند نیم فصل دوم را با دستیار او یعنی اوسمار ویرا ادامه دادند و مرد برزیلی در نخستین تجربه سرمربیگری خود موفق شد سرخ‌پوشان را به مقام قهرمانی برساند. اوسمار در جشن قهرمانی سرخ‌پوشان با تیشرتی که روی آن تصویری از خودش و یحیی گل‌محمدی نقش بسته بود حاضر شد و در گفتگوی خود با رسانه‌ها هم از نقش پررنگ گل‌محمدی در این قهرمانی گفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بعد از پرسپولیس و استقلال تیم‌های سپاهان و تراکتور سازی در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

این خبر در حال به‌روز رسانی است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران؛ پرسپولیس و استقلال در هفته ششم به مصاف یکدیگر می‌روند

پرسپولیس برای ششمین بار در هفت سال اخیر قهرمان لیگ ایران شد

دربی شماره ۱۰۰؛ پرسپولیس با شکست استقلال صدرنشین لیگ برتر ایران شد