Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام و آزادی توماج شد؛زندان اصفهان: محدود شدن صالحی را تکذیب می‌کنیم

توماج صالحی، رپر ایرانی
توماج صالحی، رپر ایرانی Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ایران، خواستار لغو حکم اعدام توماج صالحی و آزادی «بدون قید و شرط» او شد.

آگهی

عفو بین‌الملل در این نامه با «ناعادلانه» دانستن حکم اعدام توماج صالحی، خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران نوشته که این خواننده ایرانی فقط به دلیل مشارکت در جنبش «‌زن، زندگی، آزادی» و انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از مقام‌های ایران به اعدام محکوم شده است.

این نهاد بین‌المللی در نامه خود به رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق توماج صالحی، تصریح کرده است که این رپر ایرانی در زمان بازداشت و پس از آن، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شکنجه شده است.

از همین رو عفو بین‌الملل از رئیس قوه قضائیه ایران خواسته است تا به صورت «موثر و بی‌طرفانه» به موضوع شکنجه این زندانی سیاسی رسیدگی کند.

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی با اعتراض فعالان مدنی و سیاسی و نهادهای حقوق بشری مواجه شده است.

در همین زمینه، «یی‌وان ری»، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که این زندانی سیاسی اجازه تماس با وکیل خود را ندارد، تماس‌های تلفنی‌اش قطع شده و ملاقاتش با خانواده‌اش هم مشروط به «فیلمبرداری» شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اداره‌کل زندان‌های استان اصفهان در واکنش به این ادعا اعلام کرد که دسترسی این زندانی به تلفن و برقراری تماس دائمی به بیرون نیز مطابق با آئین‎نامه سازمان زندان‌ها برقرار است.

همزمان با انتشار نامه عفو بین‌الملل خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران در روز پنج‌شنبه، امیر رئیسیان، یکی از دو وکیل توماج صالحی اعلام کرد که درخواست فرجام‌خواهی حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور به ثبت رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار برنده زن جایزه نوبل صلح خواستار فشار جامعه جهانی برای توقف اعدام‌ها در ایران شدند

واکنش سازمان ملل به حکم اعدام توماج صالحی و گزارش تازه درباره نیکا شاکرمی: بسیار نگران‌کننده است

ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد