Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

ترامپ انتخاب نیکی هیلی را به عنوان نامزد معاون رئيس جمهور رد کرد

ترامپ و هیلی
ترامپ و هیلی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ می‌گوید نیکی هیلی را به عنوان گزینه خود برای معاونت ریاست جمهوری در نظر نگرفته است هرچند برای او آرزوی موفقیت می‌کند.

آگهی

رئيس جمهور پیشین آمریکا در شبکه اجتماعی متعلق به خودش به نام حقیقت (Truth Social) در پستی کوتاه تاکید کرد که قصد ندارد رقیب پیشین خود در مسیر کسب کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه را به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب کند. 

این اظهارات ترامپ بعد از آن مطرح می‌شود که پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که اگر ترامپ متقاعد شود که هیلی می‌تواند به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آتی کمک کند، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل را به عنوان معاون رئيس جمهور معرفی خواهد کرد. 

ترامپ اما در پستی در شبکه اجتماعی متعلق به خودش نوشت: «نیکی هیلی برای معاونت رئيس جمهوری در نظر گرفته نشده است. با این حال من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.»

خانم هیلی آخرین سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه بود که ترامپ توانست او را در انتخابات مقدماتی این حزب شکست دهد و حالا به عنوان تنها کاندیدای باقی‌مانده جمهوری‌خواهان در مقابل جو بایدن خواهد ایستاد. نیکی هیلی، فرماندار پیشین ایالات کارولینای جنوبی در ماه مارس به چالش طولانی خود برای شکست دونالد ترامپ پایان داد و پس از شکست‌های متوالی در ایالات‌های مختلف متقاعد شد که دیگر نمی‌تواند در این صحنه باقی بماند. 

ترامپ در حالی احتمال انتخاب نیکی هیلی به عنوان معاون خود در مسیر کاخ سفید را رد کرده که این زن یکی از نزدیک‌ترین سیاستمداران و مشاوران او در دوران ریاست جمهوری‌اش به شمار می‌رفت. هیلی که چندان در فضای سیاسی آمریکا شناخته شده نبود، با نظر ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل منصوب شد و در آن دوران نقش مهمی در شکل‌گیری سیاست خارجی این کشو ایفا کرد. 

خانم هیلی که یکی از اصلی‌ترین حامیان ایده خروج آمریکا از برجام بود نقش مهمی در متقاعد کردن ترامپ در نحوه خروج او از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایفا کرده بود. او همچنین در دورانی که به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صحنه بود، بارها تاکید کرده بود که باید مشتی محکم به ایران زده شود و جو بایدن را متهم کرده که در مقابل تهران کوتاهی می‌کند و به جمهوری اسلامی باج داده است. 

خبرگزاری رویترز می‌نویسد تلاش کرده از نیکی هیلی در خصوص احتمال حضور او به عنوان معاون ترامپ تماس بگیرد اما او و نزدیکانش برای نظر دادن در این رابطه در دسترس نبوده‌اند. نیکی هیلی پس از پایان دادن به کمپین انتخاباتی خود هنوز از دونالد ترامپ حمایت نکرده و این در حالی‌است که سایر نامزدهای جمهوری‌خواهان پس از انصراف از کاندیداتوری، پشت سر دونالد ترامپ ایستاده‌اند. 

پیشتر فهرست بلندبالایی از نامزدهای احتمالی برای پست معاون رئیس جمهور ترامپ وجود داشت که نام افرادی چون داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی، کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی، مارکو روبیو سناتور ایالات فلوریدا، تیم اسکات سناتور ایالت کارولینای جنوبی و بسیاری دیگر دیده می‌شد اما همچنان ترامپ همراه خود در مسیر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را معرفی نکرده است. 

در جریان انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا، نامزدها پیش از برگزاری انتخابات فرد مد نظر خود را برای معاونت رئیس جمهوری معرفی می‌کنند و مردم در واقع به زوج انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید رای می‌دهند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری رویترز به نقل از مشاوران ترامپ نوشته است که او برای انتخاب معاون خود عجله ندارد و ممکن است چندین ماه دیگر طول بکشد تا او رسما اعلام کند با چه کسی در انتخابات روز ۵ نوامبر به جنگ با زوج بایدن- هریس خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استورمی دنیلز شهادت داد که با ترامپ رابطه داشته و بابت مخفی نگه داشتن آن حق‌السکوت گرفته است

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد