مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

مأمور یگان ویژه پلیس فرانسه در نزدیکی کنسولگری ایران در پاریس
مأمور یگان ویژه پلیس فرانسه در نزدیکی کنسولگری ایران در پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاریEuronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس فرانسه می‌گوید مردی را که روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱ فرودرین) با تهدید انفجار نارنجک و فعال کردن کردن کمربند انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، بازداشت کرده است.

آگهی

به گفته پلیس، این فرد حامل هیچ گونه مواد منفجره‌ای نبوده و پس از مذاکره، خود را تسلیم کرده است.

شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند این مرد در حوالی ساعت یک و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی وارد کنسولگری شده و تهدید کرده که خودش را منفجر می‌کند.

مأموران بی‌آر‌آی، نیروهای ویژه پلیس فرانسه بلافاصله وارد منطقه شده و دورتادور ساختمان سفارت و کنسولگری ایران واقع در منطقه ۱۶ پاریس را محاصره کردند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فرد دستگیر شده که حدودا ۶۰ ساله است، در ماه سپتامبر گذشته نیز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف به کنسولگری ایران بازداشت شده بود. او به خاطر این اقدام، به هشت ماه زندان قطعی و دو سال زندان تعلیقی و نیز ممنوعیت سفر به پاریس محکوم شده بود.

به گفته دادستانی پاریس، مظنون در ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر هنگام خروج از کنسولگری ایران، جایی که گفته می‌شود «تهدید به اقدام خشونت‌آمیز» کرده بود، دستگیر شد. دادستانی تصریح کرد: «این مرد به تنهایی بیرون آمد و در این مرحله هیچ گونه مواد منفجره‌ای نه نزد وی و نه در محل مشاهده نشد.»

دادستانی گفته که تحقیق و بررسی‌ برای روشن شدن وضعیت حقوقی این فرد ادامه دارد.

پلیس در هشداری که در ایکس همرسان کرد، نوشت که عملیات در خیابان فره‌نل، یعنی خیابانی که کنسولگری ایران در آن قرار دارد، در جریان است و از شهروندان خواست از محل دور شوند.

لوران نونز، فرمانده پلیس پاریس گفت که با وقوع این رویداد، مقامات کنسولگری ایران با پلیس تماس گرفته و درخواست مداخله کرده‌اند.

«اکتو ۱۷»، رسانه حوادث فرانسه به نقل یک منبع پلیس گفت که کنسولگری ایران به پلیس اجازه نداده است که برای انجام تحقیقات و اطمینان از امنیت، وارد ساختمان شود.

این رسانه همچنین نوشت که فرد مهاجم گفته می‌خواهد انتقام برادر کشته‌شده‌اش را بگیرد. آرمین عارفی، خبرنگار مجله لوپوئن از قول یک منبع در کنسولگری، در ایکس نوشت که این مرد پس از گرفتن مقداری آب و شیرینی، خود را تسلیم کرده است.

خطوط ۶ و ۹ مترو پاریس نیز بنا به ملاحظات امنیتی در پی این رویداد بسته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خبرگزاری فرانسه: سردار سپاه که در حمله به کنسولگری ایران کشته شد از مشاوران عالی حزب‌الله لبنان بود

جنگ اوکراین؛ کنسولگری چین در اودسا هدف گرفته شد؛ کی‌یف: هر کشتی به مقصد روسیه برای ما هدفی نظامی است

دستور آمریکا برای خروج برخی نیروهای کنسولگری آمریکا از شانگهای؛ چین محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد