پلیس ترکیه از کشف سومین محموله بزرگ کوکائین در تاریخ این کشور خبر داد

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه روز پنج‌شنبه ۱۱ آوریل اعلام کرد که پلیس طی عملیاتی، سومین محموله بزرگ کوکائین در تاریخ این کشور را کشف و ضبط کرده و ۱۳ نفر را نیز در این رابطه بازداشت کرده است.

آگهی

آقای یرلی کایا در حالی از کشف این محموله خبر داد که گروه‌های نظارت بر جرایم سازمان‌یافته، پیش‌تر هشدار داده بودند که ترکیه در حال تبدیل شدن به نقطه ورود مواد مخدر به اروپا است.

او در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که پلیس طی عملیاتی هماهنگ در سه استان این کشور، حدود ۶۰۸ کیلوگرم کوکائین و نزدیک به ۸۳۰ کیلوگرم مواد شیمیایی مورد استفاده برای فرآوری مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است.

وزیر کشور ترکیه همچنین گفت در این عملیات، پلیس یک «گروه بین‌المللی جنایت سازمان‌یافته» را هدف قرار داد که توسط یک تبعه لبنانی-ونزوئلایی که در میان بازداشت شدگان است، رهبری می‌شد.

او همچنین گفت که ۴ نفر از بازداشت شدگان، تبعه کشورهای خارجی و ۹ نفر دیگر از شهروندان ترکیه هستند.

این عملیات توسط افسران مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهر کوجالی واقع در جنوب شرقی استانبول رهبری شد و تیم‌های پلیس بصورت همزمان عملیاتی در شهر‌ تکیرداغ در شمال غربی استانبول و شهر آنتالیا در حاشیه دریای مدیترانه انجام دادند.

به گفته یرلی کایا، این باند مواد مخدر از باغ‌های انگور در تکیرداغ و آنتالیا برای فرآوری کوکائین و نگهداری مواد شیمیایی که در کود‌ها پنهان شده بودند، استفاده می‌کردند.

بزرگترین محموله کشف شده کوکائین در تاریخ کشور ترکیه به دو سال پیش بازمی‌گردد، در آن زمان پلیس این کشور اعلام کرد بیش از یک هزار کیلوگرم کوکائین را در گذرگاه مرسین کشف و ضبط کرده است.

گروه‌های ناظر بر جنایات سازمان‌یافته می‌گویند که با افزایش نظارت بر بنادری مانند روتردام در هلند، ترکیه در حال تبدیل شدن به مرکز ترانزیت کوکائین از آمریکای جنوبی به اروپا است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

موسسه «ابتکار جهانی علیه جرایم سازمان یافته فراملی» اکتبر سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که افزایش ۴۴ درصدی کشفیات کوکائین در ترکیه بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در داده‌های مصرف داخلی ترکیه منعکس نشده است و این نشان می‌دهد که این کشور احتمالا به عنوان یک گذرگاه ماده مخدر عمل می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشت ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شدند

دانشمندان برزیلی واکسنی برای ترک کوکائین و کراک تولید کردند

توقیف کشتی حامل کوکائین با سرنشینانی از ایران؛ کلمبیا: اتحادیه اروپا از تقاضای مصرف کوکائین بکاهد