حوثی‌های یمن: سه شناور و یک کشتی جنگی آمریکا را در خلیج عدن هدف گرفتیم

عکس تزیینی است؛ ناو USS Mitscher آمریکا در خلیج فارس، سال ۲۰۱۸ میلادی
عکس تزیینی است؛ ناو USS Mitscher آمریکا در خلیج فارس، سال ۲۰۱۸ میلادی Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی‌های یمن در چارچوب کارزار همبستگی خود با فلسطینی‌های نوار غزه، روز چهارشنبه ۱۰ آوریل، اعلام کردند که چهار شناور از جمله «یک کشتی جنگی آمریکا» را با پهپاد و موشک‌های زمین به دریای خود در آب‌های خلیج عدن هدف گرفتند.

آگهی

یحیی سریع، سخنگوی نظامی شبه‌نظامیان حوثی با اعلام این خبر در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که اعضای این گروه به کشتی‌های «م‌اس‌سی داروین،» «ام‌اس‌سی ژینا،» و «ام‌وی یورک‌تاون» و همچنین یک ناوشکن آمریکایی حمله کردند.

ارتش ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک ضد کشتی که توسط حوثی‌ها شلیک شده و احتمالاً کشتی «ام.وی. یورک‌تاون» را هدف گرفته بود، بر فراز خلیج عدن منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) افزود که در این حادثه هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

حملات چندین ماهه شبه‌نظامیان حوثی‌ در دریای سرخ، نظام کشتیرانی جهانی را مختل کرده و شرکت‌های حمل و نقل را مجبور به تغییر مسیر به سفرهای طولانی‌تر و گران‌تر به دور جنوب آفریقا کرده است.

ایالات متحده و بریتانیا در پاسخ به حملات به کشتیرانی، حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس برآوردی که پیش‌تر توسط ژنرال الکسوس گرینکوویچ، فرمانده نیروی هوایی ستاد مرکزی ایالات متحده انجام شده بود، سرعت حملات حوثی‌ها علیه شناورهای عبوری از دریای سرخ اندکی به تازگی کاهش یافته بود.

البته در همان موقع نیز وی اذعان داشت که ایالات متحده اطلاعات دقیقی از قابلیت‌های حوثی‌ها قبل از شروع حملات اخیر در دریای سرخ ندارد.

 نیروهای شبه‌نظامی انصارالله (حوثی‌ها) از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه، تقریباً به طور روزانه حملاتی را علیه کشتی‌های تجاری و نظامی انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرتغال با احضار سفیر ایران از تهران خواست کشتی توقیف‌شده را آزاد کند

دردسرهای کشتیرانی‌ها در دریای سرخ؛ حوثی‌های یمن این بار کشتی شرکتی سوئیسی را هدف گرفتند

ارتش آمریکا یک «محموله تسلیحاتی ایران» برای حوثی‌های یمن را توقیف کرد