قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور

قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورزش یکی از عناصر کلیدی چشم‌انداز ملی ۲۰۳۰ قطر است. علاوه بر روز ملی ورزش، این کشور مشتاق است تا ورزش‌های زیادی را، از بوکس گرفته تا شمشیربازی، توسعه دهد.

آگهی

در این قسمت، تیم برنامه ما به چگونگی تقویت روحیه رقابتی شهروندان و ساکنان قطر توسط دولت این کشور می پردازد. ورزش، یکی از ارکان چشم‌انداز ملی ۲۰۳۰ این کشور است. قطر روزی را به نام «روز ملی ورزش» نام‌گذاری کرده است؛ یک تعطیلات بانکی مختص ورزش برای کاشت بذر فعالیت بدنی در بین شهروندان و ساکنانش. عادل حلیم به برخی از فعالیت‌های ارائه شده در سراسر کشور در این روز خاص نگاهی انداخت.

لیلا حمیرا با اولین بوکسور زن حرفه‌ای قطر دیدار کرد. عفاف القرنی توضیح داد که چه حسی دارد که از او به‌عنوان یک پیشگام یاد می‌کنند و چگونه ورزش به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای توانمندسازی زنان کاربرد دارد. عفاف برای شناخته شدن در دنیای بوکس موانع را شکست و امروز عضو تیم ملی بوکس قطر است. عفاف راه را برای نسل بعدی هموار کرد و یک سالن ورزشی بوکس ویژه بانوان در قطر افتتاح کرد.

در حالی که بیشتر از چند ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقی نمانده بود، لیلا شمشیربازی را برای اولین بار امتحان کرد و متوجه شد که محبوبیت این ورزش المپیکی در قطر رو به افزایش است. بسیاری از شمشیربازان برجسته، از جمله یانیک بورل، قهرمان اروپا و جهان، اوایل امسال برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ دوحه به شهر آمدند. این ورزشکار در مورد آنچه برای رسیدن به طلای المپیک لازم است، نکاتی را به ما گفت. لیلا همچنین در یک جلسه تمرینی آکادمی شمشیربازی شرکت کرد؛ جایی که در آن کودکانی به کوچکی هشت سال، ترفندها و مهم‌تر از همه، ارزش‌های ورزشی مرتبط با شمشیربازی را یاد می‌گیرند.

هم‌رسانی این مطلب