دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد

تحمع حامیان عمران خان
تحمع حامیان عمران خان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور را در پرونده مربوط به فروش غیرقانونی هدایای دولتی به حالت تعلیق درآورد.

آگهی

خان و همسرش بوشرا بی بی در دادگاهی که حکم آن روز ۳۱ ژانویه اعلام شد هر کدام به ۱۴ سال حبس محکوم شدند. حکمی که درست یک هفته پیش از انتخابات سراسری ۸ فوریه در این کشور اعلام شد. 

دادگاه عالی اسلام‌آباد روز دوشنبه اعلام کرد که اجرای حکم این زوج تا زمان تصمیم‌گیری در مورد این پرونده پس از تعطیلات عید فطر که ۱۰ روز دیگر خواهد بود به حالت تعلیق در می‌آید. 

خان ۷۱ ساله متهم است که بر اساس فروش هدایای دولتی مبلغی معادل حدود ۵۰۴ هزار دلار آمریکا درآمد کسب کرده است. خان اما مدعی است که این پرونده، از سوی نظامیان و ارتش این کشور و با اهداف سیاسی برای او تشکیل شده است. 

بر اساس این حکم همچنین این زوج برای مدت ۱۰ سال اجازه حضور در مناصب دولتی را نخواهند داشت و برای هر کدام هم مبلغی معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار جریمه تعیین شده است. 

این بازیکن پیشین و سرشناس کریکت و بنیانگذار حزب تحریک انصاف پاکستان از ماه اوت گذشته در زندان به سر می‌برد. محکومیت در پرونده هدایای دولتی یک روز پس از آن صادر شد که آقای خان در پرونده دیگری به اتهام افشای اسرار دولتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. همچنین دادگاهی در این کشور در ۳ فوریه حکم داده بود که ازدواج خان با همسرش در سال ۲۰۱۸ ناقض قوانین اسلامی بوده است. 

سید ذوالفقار بخاری، سیاستمدار حزب تحریک انصاف و از دستیاران نزدیک خان، به الجزیره گفت که با توجه به روند پیشرفت پرونده هدایای دولتی در دادگاه، از نتیجه مطلوب مطمئن است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این که هنوز نتیجه نهایی این پرونده مشخص نیست اما نزدیکان آقای خان امیدوارند که در نهایت دادگاه حکم به تبرئه او بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبری غرب‌ستیز و پوپولیست یا محبوب و قربانی؛ ظهور، سقوط و صعود عمران خان در کشور ژنرال‌ها

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت

حکم جدید برای عمران خان؛ نخست وزیر پیشین پاکستان و همسرش به ۱۴ سال حبس محکوم شدند