انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

تبلیغات برای شرکت در انتخابات در روسیه
تبلیغات برای شرکت در انتخابات در روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که در تلاش است تا بار دیگر قدرت خود را تثبیت کند، از شهروندان کشورش خواست تا در انتخابات آخر این هفته که در زمانه‌ای «سخت» برگزار می‌شود، شرکت کنند.

آگهی

پوتین قرار است آخر این هفته در انتخاباتی که کرملین می‌گوید نشانگر حمایت جامعه از حمله او به اوکراین است، برای یک دوره شش ساله دیگر به ریاست جمهوری برگزیده شود.

او روز پنجشنبه ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) در آستانه انتخابات خطاب به روس‌ها گفت: «مطمئنم شما متوجه می‌شوید که کشور ما چه دوران سختی را می‌گذراند و تقریباً در همه زمینه‌ها با چه چالش‌های پیچیده‌ای روبرو هستیم.»

وی افزود: «برای این که بتوانیم با عزت به آنها پاسخ دهیم و مشکلات را با موفقیت پشت سر بگذاریم، باید اتحاد و اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیروزی در این انتخابات که از روز ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفند) برگزار می‌شود، به او امکان می‌دهد دست کم تا سال ۲۰۳۰، یعنی بیشتر از تمام رهبران روسیه از زمان کاترین کبیر در قرن هجدهم تا کنون در کاخ کرملین بماند.

آقای پوتین در این سخنرانی افزود: «بگذارید رک بگویم، امروز شرکت در انتخابات به معنی تجلی احساسات میهن‌پرستانه است.»

وی همچنین از اینکه رأی‌گیری در چهار منطقه اخیراً اشغال شده اوکراین و همچنین شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ توسط مسکو ضمیمه شده برگزار می‌شود، ابراز خرسندی کرد و گفت: «مبارزان ما در جبهه نیز رأی خواهند داد. آنها با نشان دادن شجاعت و قهرمانی از میهن دفاع می‌کنند و با شرکت در انتخابات برای همه ما الگو تعریف می‌کنند.»

انتخابات روسیه در حالی برگزار می‌شود که ظاهرا ولادیمیر پوتین، این مأمور پیشین کا گ ب، از بالاترین سطح اعتماد به نفس برخوردار است. از سوی دیگر سربازان روسیه در اوکراین بعد از ماه‌ها دستاوردهای تازه‌ای در میدان نبرد به دست آورده‌اند و سرسخت‌ترین منتقد پوتین، الکسی ناوالنی، ماه گذشته در یک زندان دور افتاده در نزدیکی قطب شمال کشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روش «شپیلکین»؛ چگونه ریاضیات تقلب در انتخابات روسیه را لو می‌دهد؟

«بدون مخالف و بدون حق انتخاب»؛ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد

آخرین وضعیت روسیه از زبان پوتین؛ «اعزام نیروهای غربی به اوکراین خطر جنگ جهانی هسته‌ای را در بر دارد»