اوکراین با تایید منفجر شدن پلی در سامارای روسیه: مسکو از پل ریلی برای انتقال مهمات استفاده می‌کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت راه آهن دولتی روسیه روز دوشنبه ۴ مارس اعلام کرد که پس از انفجار در یک پل ریلی مجبور به لغو و تغییر مسیر برخی قطارها در منطقه سامارا شده است.

آگهی

اوکراین مدعی است که روسیه با قطارها و از این پل ریلی برای حمل مهمات استفاده می‌کرده است. 

خبرگزاری‌های روسی به نقل از سرویس اورژانس این کشور گزارش داده‌اند که بامداد روز دوشنبه پلی که بر روی رودخانه چاپایوکا Chapayevka در نزدیکی شهر سامارا روسیه در حدود ۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار دارد منفجر شده است. 

منطقه سامارا که در رودخانه ولگا قرار دارد، یکی از قطب‌های صنایع سنگین روسیه به شمار می‌رود. با این انفجار پیش‌بینی می‌شود که پل مذکور برای مدتی از کار بیفتد. 

در مقابل اطلاعات ارتش اوکراین طی بیانیه‌ای وقوع این انفجار را تایید کرد اما مسئولیت آن‌را برعهده نگرفت. در این بیانیه همچنین مقام‌های اوکراینی مدعی شده‌اند که روسیه برای انتقال محموله‌های نظامی از جمله مهمات ساخته شده در یک کارخانه در نزدیکی سامارا از این پل استفاده می‌کرده است. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که نمی‌تواند ادعای اوکراین را تایید کند. روسیه همواره محل کارخانه‌های نظامی خود را یک راز دولتی می‌داند. روسیه و اوکراین در جریان جنگ دو ساله‌ای که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می نامد، زیرساخت های یکدیگر را هدف قرار داده‌اند.

مقام‌های راه‌آهن محلی اعلام کرده‌اند که تردد تا اطلاع ثانوی روی این پل متوقف شده است. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان داده می‌شود که ساختار فلزی پل در یک سمت آسیب دیده اما تکیه‌گاه بتنی آن دست‌نخورده باقی مانده است. 

رسانه های محلی در سامارا گزارش داده‌اند که نیروهای گارد ملی روسیه در محل وقوع این انفجار حضور یافته‌اند. همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد که دست‌کم یک بمب دست‌ساز که منفجر نشده در محل مشاهده می‌شود. این تصویر البته هنوز به تایید نرسیده و اطمینانی وجود ندارد که واقعا مربوط به همین مکان و همین زمان بوده باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کسی در اثر این حادثه کشته یا زخمی نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم