ثروتمندترین مرد آسیا مراسم پیش از ازدواج پسرش را با چهره‌های جهانی جشن گرفت

مهمانان مراسم عروسی پسر ثروتمندترین فرد هند
مهمانان مراسم عروسی پسر ثروتمندترین فرد هند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگر پسر ثروتمندترین مرد آسیا قصد ازدواج داشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ پدر او چهار ماه قبل از مراسم اصلی، یک جشن سه روزه پیش از عروسی برگزار می‌کند.

آگهی

غول‌های اقتصادی از سراسر جهان، روسای جمهور و همچنین ستارگان هالیوود و بالیوود روز جمعه به شهر کوچک جام‌نگر در غرب هند رسیدند، جایی که موکش امبانی، صنعتگر میلیاردر، جشن عروسی بزرگی را برای پسر کوچکترش تدارک دیده است.

فهرست مهمانان نزدیک به ۱۲۰۰ نفره شامل ریانا، سوپراستار موسیقی پاپ، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، ساندرا پیچای، ایوانکا ترامپ و شاهرخ خان، ستاره بالیوود است.

همه نگاه‌ها به آنانت امبانی، ۲۸ ساله، و رادیکا مرچنت دوست دختر ۲۹ ساله‌اش است که در ماه ژوئیه ازدواج خواهند کرد. رادیکا دختر ویرن مرچنت، مدیرعامل یک شرکت در حوزه مراقبت‌های پزشکی و شایلا مرچنت، کارآفرین، است.

این جشن‌ها با سنت مهمانی‌های مجلل و اغراق آمیز خانواده امبانی مطابقت دارد و در عین حال قدرت اقتصادی و سیاسی میلیاردر هندی را به نمایش می گذارد.

این گزارش حاوی تمام اطلاعاتی در مورد خانواده و جشن قبل از عروسی است که هند را مجذوب خود کرده است.

موکش امبانی کیست؟

موکش امبانی، ۶۶ ساله، طبق اعلام فوربس، در حال حاضر با ثروت خالص ۱۱۵ میلیارد دلار، دهمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد آسیاست.

او رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت «ریلاینس اینداستریز» است، یک شرکت بزرگ با درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار که در بخش‌های مختلفی از جمله پتروشیمی، نفت و گاز، مخابرات و خرده فروشی فعالیت می‌کند.

ریلاینس که در سال ۱۹۶۶ توسط پدر امبانی تأسیس شد، تحت رهبری او و با راه‌اندازی سرویس ۴G تلفن همراه و پهنای باند «جیو» در سال ۲۰۱۶، یک جنگ قیمتی در بخش مخابرات هند به راه انداخت. امروزه جیو بیش از ۴۲۰ میلیون مشترک دارد و خدمات ۵G نیز ارائه می‌دهد. اوایل این هفته، دیزنی برای ادغام تجارت هند خود با ریلاینس اینداستریز به توافق ۸.۵ میلیارد دلاری رسید و غول رسانه‌ای جدیدی را تشکیل داد.

خانواده امبانی، همچنین مالک یک ساختمان ۲۷ طبقه به نام «آنتیلا» به ارزش ۱ میلیارد دلار در بمبئی هستند. این آپارتمان دارای سه سکوی فرود هلیکوپتر، پارکینگ ۱۶۰ خودرویی، سینمای خصوصی، استخر و باشگاه ورزشی است.

منتقدان امبانی می‌گویند که شرکت او عمدتاً به دلیل ارتباطات سیاسی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و پس از آن تحت رهبری نخست وزیری نارندرا مودی پس از سال ۲۰۱۴، رونق گرفته است. آنها می‌گویند «سرمایه‌داری رفاقتی» در هند به رونق برخی از شرکت‌ها مانند امبانی کمک کرده است.

موکش امبانی، ۶۶ ساله، اکنون در حال انتقال قدرت به دو پسر و دخترش است. آکاش امبانی، فرزند ارشد اکنون رئیس جِیو است؛ ایشا، دخترش بر بخش خرده فروشی نظارت می‌کند؛ و آنانت کوچکترین پسر – که در ماه ژوئیه ازدواج خواهد کرد – وارد تجارت انرژی‌های جدید شده است.

خانواده امبانی شامل پدر، مادر و آنانت داماد آینده
خانواده امبانی شامل پدر، مادر و آنانت داماد آیندهAP/AP

می‌خواهید یک مهمانی بی‌نظیر داشته باشید؟ خانواده‌ی امبانی پشت شما هستند.

برگزاری مهمانی‌های مجلل، تخصص خانواده‌ امبانی است.

زمانی که دختر امبانی در سال ۲۰۱۸ ازدواج کرد، پدرش به دلیل برگزاری جشن‌های باشکوه، با اجرای بیانسه خواننده‌ پاپ در جشن‌های پیش از عروسی، تیتر خبرها شد. در آن زمان، وزرای امور خارجه سابق آمریکا، هیلاری کلینتون و جان کری، از جمله کسانی بودند که در شهر اودایپور در غرب هند با افراد مشهور و ستاره‌های بالیوود، ملاقات کردند.

در اواخر همان سال، زوج خوشبخت، ایشا امبانی و آناند پیرامال، به طور رسمی نامزدی خود را با منظره‌ی دیدنی دریاچه‌ی کومو در ایتالیا جشن گرفتند. آنها در دسامبر ۲۰۱۸ در اقامتگاه امبانی در بمبئی ازدواج کردند.

چرا جشن پیش از عروسی آنقدر جذاب است؟

جشن سه روزه پیش از عروسی، نمایی کلی از تجملاتی است که انتظار می‌رود در عروسی ماه ژوئیه انجام شود.

خانواده امبانی این جشن را در جام‌نگر، زادگاه خود، شهری با حدود ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت در منطقه‌ای تقریباً بیابانی در ایالت گجرات، برگزار می‌کنند. جایی که آنها پالایشگاه اصلی نفت خود را دارند.

مهمانان برای بازدید از مرکز نجات حیوانات که توسط آنانت، داماد اداره می شود، لباس‌های با تم جنگلی به تن خواهند کرد. این مرکز که با نام «وانتارا» یا «ستاره جنگل» شناخته می‌شود، در ۳۰۰۰ هکتار (حدود ۱۲۰۰ هکتار) از زمین‌های خود به حیوانات آزار دیده، زخمی و در معرض خطر، به ویژه فیل‌ها، پناه داده است.

مارک زاکربرگ و همسرش در کنار خانواده آمبانی
مارک زاکربرگ و همسرش در کنار خانواده آمبانیAP/AP

همچنین در دعوت نامه ذکر شده است که مهمانان هر روز را با یک لباس جدید آغاز می‌کنند و در هتل طراحان لباس هندی، آرایشگران، طراحان مو و تعدادی دستیار برای آماده سازی آنها وجود خواهد داشت.

آگهی

همچنین مراسم های سنتی هندو در یک مجموعه معبد برگزار خواهد شد.

برای مهمانان که بسیاری از آنها با هواپیماهای چارتری وارد می شوند، ۵۰۰ نوع غذای تهیه شده توسط حدود ۱۰۰ سرآشپز سرو می‌شود.

فهرست مهمانان همچنین شامل محمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر، استفان هارپر، نخست وزیر سابق کانادا و پادشاه بوتان، جیگمه خسار نمیال وانگچوک است.

خانواده امبانی روز چهارشنبه، برای ۵۱۰۰۰ نفر از ساکنان روستاهای اطراف، غذای عمومی رایگان توزیع کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میلیاردرهای جهان برای جشن عروسی فرزند ثروتمندترین فرد هند به گجرات می‌روند

خوراکی‌هایی که فقط در سبد غذایی ثروتمندان می‌توانید پیدا کنید؟

جزئیاتی از مراسم عروسی ده روزه شاهزاده برونئی؛ یکی از ثروتمند ترین های دنیا