بریتانیا در سال ۲۰۲۳ شمار صدور ویزا برای کادر درمان خارجی را دو برابر کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند که بریتانیا در سال ۲۰۲۳ تعداد صدور ویزا برای کادر درمان خارجی را تقریباً دو برابر کرده است، موضوعی که می‌تواند باعث فشار بیشتر بر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا شود که وعده کاهش نرخ مهاجرت خالص را داده بود.

آگهی

بر اساس آمارهای رسمی، بریتانیا در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۳۷ هزار و ۲۴۰ ویزای کار صادر کرده که ۲۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. این آمارها نشان می‌دهند که این تغییر نرخ به دلیل افزایش ۹۱ درصدی تعداد ویزاها برای کادر درمان خارجی در سال ۲۰۲۳ بوده است.

از مجموع ۱۴۶ هزار و ۴۷۷ ویزای صادر شده برای افراد شاغل در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، کمی بیش از ۶۰ درصد آن برای افراد شاغل در حوزه مراقبت از افراد بوده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت سوناک برای کاهش نرخ مهاجرت به بریتانیا، قوانین صدور ویزا را سخت‌تر کرد، تصمیمی که با انتقاد کارفرمایان و اتحادیه‌های کارگری مواجه شد. آن‌ها بر این نظرند که حوزه مراقبت‌ از افراد با کمبود نیرو مواجه است.

بریتانیا از فوریه ۲۰۲۲ برای پر کردن جای خالی بیش از ۱۵۰ هزار نفر در حوزه مراقبت از سالخوردگان، شرایط صدور ویزا برای کارمندان خارجی شاغل در حوزه مراقبت‌های بهداشتی را تسهیل کرد.

با این حال، موسسات خیریه هشدار داده‌اند که چنین اتکایی به نیروی کار خارجی، خطر سوء‌استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهد. آن‌ها بر این نظرند که دولت می‌تواند با افزایش دستمزدها به جذب کارگران بومی در این حوزه کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح دولت کانادا برای محدود کردن صدور ویزای دانشجویی و اجازه کار؛ چه کسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

استرالیا صدور «ویزای طلایی» را برای سرمایه‌گذاران خارجی لغو کرد

ودیعه ویزای دانشجویی و محدودیت در اعطای تابعیت؛ از جزئیات قانون جدید مهاجرت فرانسه چه می‌دانیم؟