اوکراین: روسیه در حال خرید پایانه‌های اینترنت‌ ماهواره‌ای از کشورهای عربی است، ماسک: تکذیب می‌کنم

تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس جاسوسی نظامی اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای روسی در حال خرید پایانه‌های (ترمینال) اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از کشورهای عربی برای استفاده در میدان جنگ هستند.

آگهی

سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به ایلان ماسک برای ارتباطات میدان نبرد کی‌یف حیاتی بوده است اما مقامات اوکراینی می‌گویند که نیروهای روسیه نیز در طول تهاجم نزدیک به دو ساله خود به‌طور فزاینده‌ای به آن متکی هستند.

اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین آنچه را که رهگیری ارتباط صوتی بین دو سرباز روس درباره خرید واحدهایی از ارائه کنندگان عرب به قیمت حدود ۲۰۰ هزار روبل (۲۲۰۰ دلار) عنوان کرده‌اند، منتشر کرده است.

این نهاد در تلگرام اعلام کرد: «کشور متجاوز روسیه تجهیزات ارتباطی از جمله پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای استفاده در جنگ از کشورهای عربی خریداری می‌کند.»

آندری یوسف، سخنگوی اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه به رویترز گفت که نیروهای روس در حال خرید پایانه‌ها از طریق کشورهای ثالث نامشخص هستند.

استالینگ گفته است که با روسیه تجارت نمی‌کند و در خاک این کشور فعالیتی ندارد. کرملین نیز از سوی دیگر گفته است که پایانه‌ها نه برای استفاده در روسیه تایید شده‌اند و نه به‌طور رسمی به روسیه عرضه شده‌اند بنابراین نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ایلان ماسک در واکنش به این اخبار در شبکه ایکس گفت: «هیچ پایانه استارلینکی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به روسیه فروخته نشده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرملین ادعای مقامات آمریکایی درباره تلاش‌ روسیه برای توسعه یک سلاح هسته‌ای فضایی را رد کرد

گزارش تازه موسسه مطالعات استراتژیک در مورد «دهه خوفناکِ» قرن۲۱: عصر بی‌ثباتی فزاینده در جهان آغاز شد

ارتش ژاپن استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دستور کار خود قرار داد