سخت‌ترین کار دنیا چیست؟

صنایع کشتی‌سازی در خاور دور روسیه در سیبری
صنایع کشتی‌سازی در خاور دور روسیه در سیبری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افراد در مناطق مختلف دنیا ممکن است حاضر به انجام کارهایی شوند که در توانایی کمتر کسی است. یکی از این کارها و شاید سخت‌ترین آنها در منطقه‌ای انجام می‌شود که به خاطر زمستان‌های کشنده‌اش معروف است: سیبری در خاور دور روسیه.

آگهی

کارگران یک کارگاه ساخت و تعمیر کشتی در دمای زیر صفر این ناحیه مشغول به کاری هستند که اصطلاحا «ویموروزکا» نام دارد. 

این نام که تقریباً به معنای «یخ زدن» ترجمه می‌شود، فرایندی طاقت‌فرسا است که کارگران مجبورند طی آن هفته‌ها و در بعضی مواقع با دمای منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد دست و پنجه نرم کنند.

وظیفه آنان در وهله اول شکستن یخ روی کشتی‌ها است. این کارگران در واقع بر روی کشتی‌هایی کار می‌کنند که زمستان‌ها در بندر یاکوتسک در سواحل رودخانه لنا، رگ حیات اقتصادی سیبری در تابستان، لنگر می‌اندازند. 

این کارگران یخ‌های روی بدنه کشتی‌ها را شکسته و در قسمت‌های زیرین آنها به دنبال مناطقی می‌گردند که نیاز به تعمیر دارند.

مردم محلی در یاقوتستان، بزرگترین جمهوری روسیه، از «ویموروزکا» به عنوان یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان نام می برند هرچند خود کارگران می‌گویند این بسته به آن است که شما چگونه به وضعیت نگاه می‌کنید.

میخائیل کلوس، کارگر ۴۸ ساله، وقتی اره برقی مخصوص شکستن یخ‌ها را برای یک استراحت کوتاه کنار گذاشت به خبرگزاری رویترز گفت: «شما اگر درست لباس بپوشید همه چیز خوب پیش می‌رود. وقتی وارد ساختمان می‌شوید و لباس‌تان را در می آورید، مانند سونا بخار از شما بلند می‌شود.»

او اضافه کرد: «فکر نمی‌کنم این سخت‌ترین شغل باشد. کارهایی حتی سخت‌تر از آن هم وجود دارد، اما احتمالاً یکی از سخت‌ترین شغل‌هاست... آدم باید تلاش کند تا وضعیت را درک کند، باید سرما و کار کردن در این محیط را دوست داشته باشد.»

این کار نه تنها به استقامت و قدرت نیاز دارد، بلکه به دقت بسیار بالایی نیز نیاز دارد. هرچه هوا سردتر باشد آب بهتر یخ می‌زند و کار برای کارگران آسان‌تر می‌شود، اگرچه تحمل دما برای برخی از کارگران سخت است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آرتیوم کوالک ۲۲ ساله از زیر چند لایه ضخیم لباس و کُت با دستکش و کلنگی که در دست‌هایش است می‌گوید: «گاهی اوقات وقتی از سرما یخ می‌کنی، احساسات منفی به سراغتان می‌آید.»

او اضافه کرد: «احساس می‌کنید برای کار خیلی سرد است. دلتان می‌خواهد به خانه بروید، غذا بخورید و استراحت کنید، بنابراین باید جلوی احساساتتان را بگیرید و منطقی باشید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سر برآوردن «ویروس زامبی» از دل خاک منجمد سیبری پس از ۴۸ هزار سال

موج گرما در سیبری؛ ذوب شدن خاک منجمد و ناپدید شدن دریاچه‌ها

سفر به دل سیبری: در جستجوی آداب و سنن ساکنان