معجزه به سبک مسیِ آسیا؛ راز شعبده‌بازی اکرم عفیف در بازی فینال چه بود؟

اکرم عفیف
اکرم عفیف Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها یک سال پس از آن که تیم فوتبال آرژانتین به رهبری لیونل مسی جام قهرمانی جام جهانی را در دوحه از آن خود کرد، قطر هم به لطف درخشش مسیِ خود، اکرم عفیف، برای دومین دوره متوالی بر بام فوتبال آسیا ایستاد و قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد.

آگهی

اکرم عفیف با به ثمر رساندن ۸ گل عنوان برترین گل‌زن و به پاس تاثیرگذاری بالایش در قهرمانی قطر، جایزه ارزشمندترین بازیکن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

او در بازی فینال مقابل اردن، نه تنها با کسب دو پنالتی و به ثمر رساندن ۳ گل از روی نقطه پنالتی شگفتی‌ساز شد، بلکه پس از آن که برای نخستین بار توپ را به تور دروازه اردن چسباند، جلوی ۸۵ هزار تماشاچی حاضر در ورزشگاه لوسیل و مقابل چشمان میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی، دست به شعبده‌بازی زد. 

اکر عفیف بلافاصله پس از به ثمررساندن گل نخست در دقیقه ۲۲ بازی، جوراب پای راست خود را پایین کشید و کارتی شبیه کارت‌های بازی را از زیر آن بیرون آورد و مقابل دوربین‌ها و تماشاگران گرفت. ابتدا و در شرایطی که او به دوربین‌ها نزدیک می‌شد، تصویر خودِ او بر روی کارت دیده می‌شد ولی سپس همانند شعبده‌بازها تنها در یک لحظه شکل کارت را تغییر داد، به گونه‌ای که تنها حرف انگلیسی اِس (S) روی آن دیده می‌شد. 

اکرم عفیف پس از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران فاش کرد که این شعبده‌بازی او ادای احترام به همسرش بوده که برای نخستین بار برای دیدن بازی او به استادیوم آمده بود. 

مهاجم ۲۷ ساله قطری توضیح داد که اس (S) حرف اول نام همسر او است که اهل کویت است. او سپس به همسرش و خانواده‌ٔ او در کویت این قهرمانی را تبریک گفت. 

به ایکس یورونیوز فارسی بپیوندید 

اکرم عفیف در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز بیشترین پاس گل را داده بود و با ثبت ۱۰ گل نقش غیرقابل انکاری در نخستین قهرمانی قطر داشت. 

آقای عفیف که فعلا برای باشگاه قطری السد بازی می‌کند، پیش‌تر در اسپانیا و به عنوان بازیکن جوانان ویارئال حضور داشته و مدتی هم به صورت قرضی به اسپورتینگ خیخون پیوست. او همچنین قبل از پیوستن به السد در سال ۲۰۱۸ به صورت قرضی در بلژیک و باشگاه فوتبال اوپن توپ می‌زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به ناکامی تیم ملی ایران در قطر؛ تاج تکلیف قلعه‌نویی را روشن کرد

قطر با شکست اردن برای دومین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد

حاشیه‌های باخت تیم ملی ایران مقابل قطر؛ از«تیرَک مهران سماک» تا «برنامه‌ریزی میزبان»