از تیلور سوئیفت تا ادل، مدونا و گوگوش؛ بلیت کنسرت‌های ستاره‌های موسیقی چند فروخته می‌شود؟

ادل، گوگوش، تیلور سوئیفت
ادل، گوگوش، تیلور سوئیفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیلور سوئیفت، ستاره آمریکایی موسیقی پاپ که در ادامه تور جهانی موفق خود در ژاپن به سر می‌برد، از امشب برای چهار شب در توکیو دام (Tokyo Dome) به روی صحنه می‌رود، سالنی که ۵۵ هزار نفر ظرفیت دارد و خانم سوئیفت به عنوان نخستین هنرمند زن خارجی در آن می‌خواند.

آگهی

هر چند پیش‌فروش رسمی بلیت‌های این کنسرت از حداقل قیمت ۴۸ یورویی انجام شده بود ولی در آستانه برگزاری کنسرت‌ها، کفِ قیمت بلیت در وب‌سایت‌های فروش مجدد به ۳۵۰ دلار رسید و جایگاه‌های بهتر سالن و نه بخش‌های بسیار نزدیک به سِن، به ۱۲۰۰ دلار نیز رسید.

تیلور سوئیفت پس از ژاپن، عازم استرالیا می‌شود. او در نیمه دوم فوریه در ملبورن دو شب اجرا خواهد داشت. در آغاز بلیت فروشی این کنسرت حداقل قیمت رسمی ۴۸ یورو بود. اما در حال حاضر، بلیت‌هایی که در سایت‌های غیررسمی به فروش گذاشته شده، ارزان‌تر از ۳۴۰ یورو نیست و مرغوب‌ترین بلیت هم ۱۸۰۰ یورو فروخته می‌شود. 

پیشتر و در جریان برگزاری کنسرت خانم سوئیفت در کانزاس سیتی در آمریکا (ژوئیه ۲۰۲۳) رکورد فروش ۱۴ هزار دلاری (۱۳۰۱۴ یورو) بلیت کنسرت او ثبت شد. 

ادل، خواننده محبوب بریتانیایی نیز در جریان برگزاری تور جهانی خود که تا اوت ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، در حال حاضر مشغول اجرای برنامه در ایالات متحده است. بلیت کنسرت ۱۷ فوریه او در لاس‌وگاس در بازار سیاه بین ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار (۶۵۱ تا ۲۷۸۹ یورو) در حال فروش است. اما حداقل قیمت بلیت کنسرت او در لاس‌وگاس که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، به طور رسمی ۸۴ یورو اعلام شده است. 

دیگر فوق ستاره موسیقی، مدونا هم مشغول برگزاری یک تور جهانی است.  او در چارچوب همین تور، ۱۷ فوریه در واشنگتن به روی صحنه می‌رود. بلیت‌های این اجرای او در وب‌سایت رسمی فروش، بین ۹۰ تا ۲۰۰۰ یورو در حال فروش است. البته یک جایگاه ویژه ۱۰ هزار یورویی نیز در این اجرا در نظر گرفته شده است. او امشب (۸ فوریه) نیز در شهر کوچک کلیولند واقع در ایالت اوهایو اجرا دارد که حداقل قیمت بلیت‌ این کنسرت ۴۰ یورو است.

گوگوش فوق ستاره موسیقی پاپ ایران هم در حال برگزاری تور خداحافظی خود با صحنه است. در قالب همین تور، او ۲۲ مارس ۲۰۲۴ در شهر استانبولِ ترکیه به روی صحنه می‌رود. بلیت‌های این کنسرت در حال حاضر به طور رسمی، بسته به جایگاه صندلی نسبت به سنِ اجرای برنامه از ۱۵۶ تا ۲۵۶ دلار (۱۴۵ تا ۲۳۸ یورو)  فروخته می‌شود. 

بلیت کنسرت او در لندن و در سالن اُوو آرنا (OVO Arena) هم ۲۸ مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، بین ۷۵ تا ۱۹۸ پوند (۸۸ تا ۲۳۲ یورو) در حال فروش است. 

در ایران هم این روزها خواننده‌های موسیقی پاپ مدام به روی صحنه می‌روند. به عنوان نمونه رضا صادقی ۲۵ بهمن ماه (۱۴ فوریه) در جزیره کیش اجرا دارد که بلیت‌های آن به قیمت ۳۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان (۶.۵ تا ۱۱.۷ یورو) در حال فروش است. همچنین، بلیت کنسرت بهنام بانی هم در سالن برج میلاد تهران (۸ اسفند/۲۷ فوریه) بین ۱۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان (۲.۵ تا ۱۳.۴ یورو) به فروش گذاشته شده است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مایکل جکسون، فوق ستاره آمریکایی، در سال ۲۰۰۹ و طی اجراهایش در لندن، رکورد فروش غیررسمی ۱۱۰۰ دلاری (۱۰۲۲ یورو) بلیت کنسرت را در جهان شکست؛ کنسرتی که متوسط قیمت رسمی آن ۱۰۵ دلار (۹۷.۶ یورو) بود.

اما این رکورد، طی سال‌های گذشته توسط بیانسه، التون جان، گروه کره‌ایِ بی‌تی‌اس، جاستین بیبر، گروه رولینگ استونز و بروس اسپرینگستین جابجا شده بود ولی از پنج هزار دلار (۴۶۴۸ یورو) فراتر نرفته بود ولی خانم سوئیفت تا کنون این رکورد را تا ۱۴ هزار دلار (۱۳۰۱۴ یورو) بالا برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیلور سوئیفت در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا؛ موسیقی برای ترغیب جوانان به خدمت گرفته می‌شود

تور جهانی مدونا در لندن؛ استقبال گسترده هواداران از «ملکه پاپ»

گفتگوی یورونیوز با گوگوش در پی فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ویزا