کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد

آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی کره شمالی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز سه شنبه چندین موشک کروز ناشناس را به سمت دریا در سواحل غربی شلیک کرده است. این سومین باری است که پیونگ یانگ موشک های کروز را در کمتر از یک هفته آزمایش می کند.

آگهی

رئیس ستاد مشترک ارتش سئول در بیانیه ای اعلام کرد که این موشک ها حدود ساعت ۷ صبح روز دوشنبه (۲۲:۰۰ به وقت گرینویچ)  شلیک شده است و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده از نزدیک وضعیت را زیر نظر داشتند و جزئیات پرتاب را تجزیه و تحلیل کردند.

این پرتاب در بحبوحه افزایش تنش در شبه جزیره کره و به‌دنبال رگبار موشک‌های کروز که روز یکشنبه توسط پیونگ یانگ در سواحل شرقی آن شلیک شد، انجام شد.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، KCNA  پرتاب روز یکشنبه برای آزمایش موشک‌های کروز جدید  از زیردریایی موسوم به پولوسل ۳۱-۳ بود و کیم جونگ اون رهبر این کشور بر این آزمایش نظارت داشته است. این رسانه دولتی همچنین گفت که موشک‌های هفته گذشته نیز از همین نوع بوده‌اند که از جمله سلاح‌های استراتژیک جدید به شمار می‌روند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین مدعی شده که این موشک‌ها قبل از آن‌که با موفقیت به اهداف مورد نظر برخورد کنند، به مدت بیش از دو ساعت پرواز کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در خصوص واکنش احتمالی به این آزمایش گفت: «ارتش ما با ایالات متحده برای نظارت هماهنگ است و ما از نزدیک در حال بررسی تحریکات بیشتر کره شمالی هستیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در ماه‌های اخیر کره شمالی به طور فزاینده‌ای سیاست‌های تهاجمی خود را شدت داده و با انجام آزمایش‌های موشکی متفاوت نگرانی‌ها در خصوص تنش‌های شبه جزیره را افزایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد

برای اولین بار از دختر کیم جونگ اون به عنوان «رهبر ارشد» نام برده شد

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟