اتهام «ارتباط با اخوان‌المسلمین»؛ کریم بنزما از وزیر کشور فرانسه شکایت کرد

کریم بنزما، ملی پوش سابق فرانسه
کریم بنزما، ملی پوش سابق فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریم بنزما، ستاره سابق باشگاه رئال مادرید روز سه‌شنبه رسما از ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه به دلیل «افترا» و نسبت دادن وی با یک سازمان اسلام‌گرا شکایت کرد.

آگهی

وزیر کشور فرانسه پیش‌تر در اظهاراتی مدعی شده بود که کریم بنزما با سازمان اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین ارتباط دارد.

بنزما پس از آن هدف حملات لفظی وزیر کشور فرانسه قرار گرفت که اواسط ماه اکتبر، چند روز پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، پیامی را در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطینیان ساکن غزه به اشتراک گذاشت.

مهاجم سابق تیم ملی فرانسه و برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ در این پیام بمباران غیرنظامیان ساکن غزه توسط اسرائیل به تلافی حملات غافلگیرکننده هفت اکتبر حماس را غیرقابل قبول و ظالمانه قلمداد و محکوم کرده بود.

وزیر کشور فرانسه در گفتگویی تلویزیونی به این پیام واکنش نشان داده و چنین استدلال کرده بود که موضع کریم بنزما در باره جنگ غزه به وضوح از ارتباط وی با اخوان المسلمین حکایت دارد.

اخوان‌المسلین، سازمانی اسلامگرا با گرایش سنی است که ابتدا در مصر تاسیس شد و سپس در برخی از دیگر کشورهای مسلمان نیز ریشه دواند؛ این سازمان از سوی مقامات مصری «تروریستی» خوانده شده است.

ژرال دارمنن در مصاحبه با شبکه خبری سی‌نیوز به صراحت گفته بود: همانطور که همه ما می دانیم کریم بنزما پیوندهای «بدنامی» با اخوان المسلمین دارد؛ این اظهارات بلافاصله بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

شکایت بنزما در دیوان دادگستری جمهوری فرانسه، تنها مرجع قضایی دارای صلاحیت برای پیگرد و محاکمه اعضای دولت در صورت ارتکاب جرم حین انجام وظایف ثبت شده است.

در بخشی از این شکایت آمده است که افترا و ادعاهای نادرست وزیر کشور فرانسه، شرافت و اعتبار کریم بنزما را هدف قرار داده است.

کریم بنزما که پیش‌تر در اوج شهرت و آمادگی، باشگاه رئال مادرید را با کسب افتخارات متعدد ترک کرده و به الاتحاد پیوسته بود، به تازگی به جهت مشکلاتی که با مدیران و مربیان باشگاه عربستانی داشت از این تیم کنار گذاشته شد.

وی در شکایت خود علیه وزیر کشور تأکید کرده است که «هیچ‌گاه کوچک‌ترین ارتباطی با سازمان اخوان‌المسلمین نداشته» و مدعی است که به دلیل شهرتش قربانی سو‌استفاده از نام وی در «بازی‌های سیاسی» شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«من یهود ستیزم»؛ دختر دو سیاستمدار چپگرای فرانسوی به ظن «ترویج تروریسم» بازداشت شد

بنزما در پرونده باج‌گیری «ویدیوسکس» درخواست تجدیدنظر نمی‌دهد

دارمنن پس از تهدیدات داعش خواستار تشدید حفاظت از اماکن یهودیان در فرانسه شد