وزیر خارجه ایران در داووس: تا جنگ غزه متوقف نشود، اقدامات محور مقاومت هم ادامه خواهد یافت

حسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسین امیرعبداللهیان، در حاشیه مجمع جهانی داووس تاکید کرد در صورت پایان جنگ غزه، حملات علیه اسرائيل و منافع آن توسط «محور مقاومت» متوقف خواهد شد.

آگهی

وزیر خارجه ایران که برای حضور در این نشست جهانی اقتصاد به سوئیس سفر کرده همچنین هشدار داد ادامه حملات اسرائيل در نوار غزه می‌تواند تنش‌ها در سراسر خاورمیانه را گسترش دهد.

 او در گفتگو با فرید زکریا همچنین آنچه را که در نوار غزه رخ می‌دهد، «نسل‌کشی» خواند و آمریکا را هم به حمایت از «جنایات اسرائيل» در این باریکه فلسطینی‌ متهم کرد. 

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «امنیت دریای سرخ با تحولات نوار غزه گره خورده است. اگر جنایات اسرائيل در غزه متوقف نشود، همه متضرر خواهند شد و همه جبه‌های مقاومت فعال باقی خواهند ماند.»

وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص حملات موشکی به اریبل در دولت خودمختار عراق تاکید کرد که آن اتفاق مرتبط با عوامل موساد بوده و جمهوری اسلامی با موشک‌های نقطه‌زن مقر موساد را هدف قرار داده و این نشان می‌دهد که هدف از این حملات عراق نبوده است. 

او همچنین در خصوص حملات به پاکستان هم اشاره کرد که این اقدام با هدف نابودی مقر گروه جیش‌العدل صورت گرفته چرا که برخی از اعضای این گروه در مناطقی از پاکستان پناه گرفته‌اند.

 وزیر خارجه ایران همچنین مدعی شد که تهران به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذارد اما اجازه نمی‌دهد امنیت ملی ایران «به بازی گرفته شود.»

 این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین اضافه کرد که تهران اطلاعاتی را با عراق در مورد آنچه به گفته او فعالیت‌های سازمان اطلاعاتی اسرائيل در اقلیم کردستان خواند، به اشتراک گذاشته است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اظهارات امیرعبداللهیان در حالی مطرح می‌شود که هم عراق و هم پاکستان از انجام حملات موشکی ایران خشمگین شده و مراتب نارضایتی خود را ابراز داشته‌اند. 

مقام‌های عراقی رسما از ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت برده‌اند و پاکستان هم تاکید کرده است حق خود برای پاسخ به این اقدامات ایران را محفوظ می‌داند. 

اسلام‌آباد همچنین ضمن فراخواندن سفیر خود از تهران، به سفیر ایران در این کشور هم اجازه بازگشت به پاکستان را نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا برای نخستین بار خواستار آتش‌بس دائمی در جنگ غزه شد

شکایت عراق از ایران به شورای امنیت؛ بلینکن دولت اقلیم کردستان را «شریک نزدیک» آمریکا خواند

حمله حوثی‌ها به یک کشتی در دریای عرب؛آیا توان نیروهای «نیابتی ایران» در حمله به اهداف دور بیشتر شده؟